תשלום עמלות – על מה אנחנו משלמים?

0
2032
תשלום עמלות - על מה אנחנו משלמים?

הבנקים גובים עמלות מכולם, אבל ישנן מספר שאלות שאנחנו לא לגמרי יודעים את התשובות עליהן כמו: על מה גובים עמלות?, על מה בעצם אנחנו משלמים עמלה?, מאיפה זה התחיל ואיפה זה נפסק?, ואולי השאלה החשובה מכל: כמה הבנקים מרוויחים על העמלות שאנחנו משלמים?

גביית עמלות בבנקים השונים זהו נושא נפוץ מאוד, ולא משנה כמה יקזזו לצרכן בעמלות, או כמה הטבות כאלו ואחרות יינתנו לצרכנים בעמלותיהם לבנק, הצרכן עדיין יהיה בטוח כי הוא משלם מאות שקלים בחודש רק על עמלות לבנק.

אך למרות התחושות של הצרכן הישראלי, יש מה שנקרא עובדות. והעובדות מראות כי בממוצע העמלות שאדם משלם לשנה על חשבונו האישי בבנק הינו סכום שלא עולה על 500 ₪, וכאשר מחלקים את הסכום הנכבד הזה ל- 12 חודשים אנחנו נשארים עם תשלום של 42 ₪ בערך.

אז נכון, יש שיגידו כי לשלם 42 ₪ בחודש רק עמלות זה הרבה כסף, ויש שיגידו כי 42 ₪ יכול להיות תשלום עמלות, או ארוחת צהריים עסקית במסעדה.

לכאן או לכאן, חיוב העמלות אינו מתבצע באופן שרירותי, ולא, אל דאגה הבנק לא עושה כסף מהעמלות שהצרכן משלם, למעשה, שיעור העמלות הכללי שהבנקים גובים מהצרכנים שלהם אינו עולה על 30% מההכנסות הכלליות של הבנקים. עוד נוסיף ונאמר כי בניגוד לתחושה הציבורית שהבנק מרוויח מהעמלות שהוא דורש, הבנקים מרוויחים את שכרם מרווחי המימון.

יש לציין כי הבנקים מציינים כי השינוי אינו נובע מתוך התייקרות העמלות, אלא מתוך שינוי בהיקף של גבית העמלות באופן רציף ושוטף מלקוחות הבנקים השונים.

אז, על מה בעצם אנחנו משלמים עמלות?

הרשימה אינה ארוכה, אך היא כוללת בתוכה תשלום עמלות על האפיקים הבאים:

דמי ניהול חשבון, ביטוחי משכנתאות, ניירות ערך, כרטיסי אשראי, מסגרות אשראי ועריכת מסמכים, שירותי מידע ממוחשבים, מערך תשלומים, סחר חוץ ועוד..

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here