רוצים לקנות אופציות – יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת

0
2301
רוצים לקנות אופציות - יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת

השימוש באופציות מאפשר לנו להשקיע כסף לטווח זמן קצר אך אנחנו צריכים להיות מאוד צודקים ומאוד קשובים למה שקורה בשוק לגבי אותה אופציה.

אופציות, מצד אחד בעלות סיכונים משמעותיים למדיי, מצד שני, בעלות אפשרויות לרווח ענקי.

כיום ניתן לרכוש אופציות על מכשירים פיננסיים שונים כמו: מדדים, מט"ח, מניות ועוד, וזאת עקב התפתחות מצד שוק האופציות.

נכון להיום, באמצעות שימוש באופציות ניתן להרוויח בשוק ההון גם כשהשערים השונים נמצאים בירידה – ובהתאם, ניתן להשתמש בסכום כסף קטן עם סיכויי רווח המופקים מהשקעות בסכומים גדולים.

תכל'ס, בואו נרוויח כסף, בואו נאמר שהחלטנו שיש חברה בשם X שאנחנו סבורים ובטוחים כי המניה שלה עומדת להיות במגמת עליה, ובואו נאמר כי עלות מניה כיום היא 150 ₪ . עכשיו בואו וניגש לעיקר. אנחנו מעוניינים לרכוש כ – 2000 מניות של חברת X, וכיום האופציה שווה 30 ₪ .כעבור שנה, אנחנו מגלים כי המניה אכן עלתה, והיא עומדת על שווי של 180 ₪. והשאלה הנשאלת היא: האם העלייה הזו מספיקה בשביל שאנחנו נרוויח ממנה? אז בואו נעשה חישוב קל: 2000 אופציות כפול 30 ₪ לאופציה יוצא: 60,000 ₪ השקעה ראשונית. אחרי שנה אנחנו קונים את המניות עצמן שזה: 2000 מניות כפול 150 ₪ למניה יוצא: 300,000 ₪.

סך כל ההוצאות שלנו עומד על 360,000 ₪. ובהנחה שעכשיו כששווי המניה הוא 180 ₪ אנחנו מוכרים את כל המניות שלנו, אנחנו בעצם מוכרים את כל המניות ב 360,000 ₪.

הרווחנו כסף?? כנראה שעל מנת שאנחנו נרוויח כסף, המניה צריכה לא רק לעלות, אלא לעלות משמעותית.

יש לשים לב כי הדוגמא סימלה תקופה של שנה, אך יש לקחת בחשבון כי השקעה באופציות היא לטווח זמן קצר.

היצע וביקוש: ישנן אופציות שההפרש בין ההיצע ובין הביקוש גדול מדי ובמקרים כאלו אנחנו נצטרך להוריד את מחיר האופציה ממחיר האופציה בשוק כשנרצה למכור אותה ואז שוב אנחנו בהפסדים.

ולבסוף פנינת חכמה שתמצאו רלוונטית לכל ההשקעות, אל תשקיעו כסף שאין לכם. לפני ההשקעה בדקו ותוודאו כי ההשקעה מתבצעת מסכום כסף נזיל, שאתם יכולים להשקיע אותו מבלי שיחסר לכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here