תכנון פיננסי נכון – מדוע זה חשוב ואיך עושים את זה

0
1675
תכנון פיננסי נכון – מדוע זה חשוב ואיך עושים את זה
מקור pixabay

אחד הכלים שלנו להבטיח שבעתיד לא ניכנס לבעיות כלכליות שישפיעו על איכות חיינו, הוא תכנון פיננסי. אנחנו מבצעים תכנון כלכלי נכון היום, בשביל להבטיח שבעתיד לא נמצא את עצמנו בחובות או במצב שנצטרך להתפשר על רמת החיים שלנו.

הרעיון של תכנון פיננסי נכון מבוסס על שתי נקודות שקשורות זו בזו. הראשונה, היום, כשאנחנו צעירים, יש לנו עבודה, משכורת קבועה, ולכן אנחנו יכולים להשקיע בצורה נכונה עבור העתיד. זאת בזמן שביום בו נצטרך להשתמש בכסף, סביר להניח שלא תהיה לנו משכורת בכלל או משכורת קבועה, בגלל שנהיה בפנסיה.

הנקודה השנייה שקשורה לרעיון של תכנון פיננסי נכון היא, כל תכנון כזה חייב לקחת בחשבון את התנאים בהווה ואת התנאים האפשריים בעתיד, מתוך נקודת הנחה שלא נרצה לוותר על רמת החיים שלנו, אלא נרצה לשמור עליה.

לכן, עלינו לחשוב כיצד להתנהל מבחינה פיננסית בגיל צעיר, על מנת להבטיח התנהלות נכונה כעת, וזו תבטיח בצורות שונות, שנהיה מסודרים גם בעתיד. צריך לומר, כל אחד מאיתנו זקוק לתכנון פיננסי. בין אם הוא מרוויח מעט או הרבה. כל אחד צריך לזכור, שעם הזמן, היכולות הכלכליות משתנות ובדרך כלל לרעה, ולכן, אסור להפקיר את העתיד אלא להיפך, יש לעבוד בהווה למען ביטחון כלכלי טוב יותר בעתיד.

כיצד מתכננים נכון את העתיד מבחינה כלכלית

דבר ראשון שעלינו לעשות, זה ללמוד את השטח. ללמוד מה יש לנו, ללמוד מה הן האפשרויות שעומדות לרשותנו, באילו כלים פיננסים אנחנו יכולים להשתמש, מה יועיל לנו ועוד. אנחנו יכולים למצוא לא מעט תוכניות ואמצעים בהם ניתן להיעזר. למשל, תוכניות פנסייה, קרנות השתלמות, קופות גמל, השקעות בשוק הון, נדל\"ן ועוד.

כאן חשוב להדגיש, כל תוכנית ביטוח, כל תוכנית חסכון, צריכה להיכנס לתוך התכנון. מאחר ויכולה לכל אחת מהן, השפעה מסוימת על החיים שלנו, לא באופן מעשי אלא גם באופן כלכלי.

דבר שני, אנחנו צריכים לבחון כמה אנחנו יכולים להשקיע, להשאיר בצד, בזמן שאנחנו מקיימים משק בית ברמה סבירה. אין היגיון להשקיע הרבה בזמן שאנחנו חיים בצמצום ומנגד, זה לא יועיל לנו, אם נבזבז הרבה יותר ונחסוך מעט לעתיד. היחס צריך להיות נכון, מתוך מחשבה, שהיום אנחנו יכולים לחסוך ולכן ישתלם לנו, שהחלק הזה יהיה יותר גדול, מהחלק של ההוצאות.

דבר שלישי, אנחנו צריכים לבחון את כל הנושא של העמלות, דמי ניהול, וכמובן את התשואות השונות שאנחנו אמורים לקבל מכל תוכנית חסכון או תוכנית אחרת. זה ישפיע עלינו כלכלית במהלך השנים, עד שנוכל להשתמש בכסף וכן לאחר מכן, ברגע שנרצה לממש את התוכניות השונות.

תכנון פיננסי נכון יכול לאפשר לנו לצאת לפנסיה בראש שקט, ובידיעה שאנחנו מסודרים מבחינה כלכלית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here