ניכיון צ'קים מסחריים

0
1424
ניכיון צ'קים מסחריים
מקור FREEPIK
  • מעוניין לשפר את תזרים המזומנים?
  • עובד בשוטף מול עסקים אחרים?
  • רוצה להפוך צ'קים דחויים למזומן?

ניכיון צ'קים הוא אחד מהכלים הנפוצים ביותר בעולם העסקי לשיפור תזרים המזומנים. ניכיון צ'קים באישור מהיר מאפשר לך להפוך צ'קים מסחריים דחויים לכסף מזומן, בתנאים נהדרים וכמעט בכל סכום. כיום כבר לא צריך להגיע פיסית עד לגוף הפיננסי שמנכה את הצ'קים, אלא פשוט שולחים את כל האישורים און ליין בנייד.

מי מספק את השירות?

פעם הגוף העיקרי שסיפק שירות של ניכיון צ'קים היה הבנק. בכדי להקבל את האשראי הנדרש, בעל העסק היה צריך להגיע פיסית אל הסניף, להציג את הצ'קים ולחתום על טפסים מרובים. גם בסיום התהליך, הבנק בד"כ אישר אשראי עד 50% מגובה הצ'ק, בתוספת עמלת ניכיון צ'קים (לכל פעולה יש עמלה בבנק). כיום מגוון חברות אשראי מספקות שירות של ניכיון צ'קים. מדובר בענף שמגלגל סכומי כסף אדירים, ומפוקח באופן הדוק ע"י בנק ישראל.

שירות מהיר און ליין

עוד לפני הגעתו של משבר הקורונה, גופים רבים בענף עברו לעבודה און ליין – כלומר כל תהליך הבדיקה של הלקוח ושל הצ'קים מתבצע מרחוק, כולל שליחת טפסים וניירות דרך הנייד. גופים בענף של ניכיון צ'קים הבינו שיש לקצר תהליכים ולהנגיש ללקוח את האשראי בהקדם האפשרי. בדיקה און ליין היא בשורה מדהימה עבור לקוחות שמנכים צ'קים על בסיס קבוע, שכן לוקח מעט מאד זמן לאשר כל עסקה. בנוסף, ישנם לקוחות שיכולים לנצל עובדה זו ע"מ לבצע השוואת מחירים מהירה בין מגוון גופים פיננסיים. 

מאגרי מידע חדשים בעקבות הרפורמה

הבדיקות הרלוונטיות להליך ניכיון צ'קים הפכו לפשוטות יותר, בזכות הרפורמה בתחום. כיום ישנו מאגר ארצי עם ציוני אשראי לכל אזרח ולכל גוף עסקי במשק. כך שברגע שתספקו מספר ח.פ של חברה, הגוף הפיננסי יוכל כבר לבדוק במהירות לגבי איתנותו הפיננסית ולגבי יכולת ההחזר שלו.

עבור מי מיועד השירות?

שירות ניכיון צ'קים מסחריים מיועד עבור כל חברה / בעל עסק המעוניין לשפר את תזרים המזומנים. ישנם בעלי עסקים שצריכים מזומן לצורך תשלום משכורות, מימון יבוא, תשלום שכירות, תשלום לספקים, מיחזור חוב ועוד. השירות אינו מיועד עבור לקוחות פרטיים אלא אך ורק עבור גופים עסקיים, אשר קיבלו צ'קים דחויים מחברות עסקיות אחרות. השירות רלוונטי הן עבור עסקים קטנים והן עבור עסקים בינוניים וגדולים. חברות מובילות במשק עושות שימוש בכלי הפיננסי הזה על בסיס שוטף.

כמה כסף ניתן לנכות בכל פעם?

נהוג לנכות צ'קים בסוף של 20,000-100,000 ש"ח, לפחות בעסקה הראשונה. לאחר הגוף הפיננסי מבצע בדיקות יסודיות יותר, הוא יוכל בהמשך לאשר עסקאות גדולות יותר וכך להגדיל למעשה את מסגרת האשראי שהלקוח מקבל. גם עבור סכומים נמוכים יותר מ20,000 ש"ח ישנם פתרונות פיננסיים, אך בד"כ יש לשלם ריבית מעט גבוהה יותר. ככל שהצ'ק הדחוי ניתן מגוף אמין יותר, כך תאושר העסקה מהר יותר וללא דיחוי.

אישור עסקה תוך 20 דקות

ככל שהצ'ק הדחוי ניתן ממקור אמין יותר, כך העסקה תאושר מהר יותר. ברוב המקרים, צ'קים מסוג זה יאושרו תוך 20 דקות, כך שהלקוח יוכל לקבל את הכסף המזומן עוד באותו היום. מאגרי המידע הפתוחים מאשרים לגופים פיננסיים הפועלים בשוק לבצע בדיקות יסודיות תוך דקות. כמו כן, לכל גוף שכזה קיים כבר מאגר אינפורמציה משלו, המתבסס על היסטוריית התשלומים של גופים שעבדו עמו בעבר. פשוט שולחים צילום צ'ק ומקבלים תשובה תוך 20 דקות!

ריבית אטרקטיבית

חשוב לציין כי גובה הריבית בהליך ניכיון צ'קים מסחריים, הינה הרבה יותר אטרקטיבית מאשר כל אפיק מימוני אחר. הצ'ק הינו בטוחה לכל דבר, בטח אם הוא נבדק בקפידה ע"י הגוף המנכה. בנוסף לכך, תמיד יש מקום להשוואת מחירים קצרה ואף להתמקחות עניינית על גובה הריבית. נצלו את הצ'קים הדחויים שלכם ע"מ לקבל אשראי מהיר בתנאים מועדפים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here