קשר ארוך טווח: האם השכרת רכב לתקופה ארוכה משתלמת?

0
2847
קרדיט: Shutterstock

אם תעשו משאל רחוב זריז, סביר להניח שהשכרת רכב תתקשר למרבית הנשאלים לטיול ארוך בחו"ל. מצד שני, מסתבר כי דווקא השכרת רכב לטווח ארוך יכולה להיות אטרקטיבית וזולה באופן משמעותי בהשוואה לפתרונות אחרים

יובל בנר

בהרבה היבטים נסיעה ברכב עולה כסף. העניין הוא שלכל אחד ואחת יש צורך שונה מהרכב. לפעמים אפילו לקנות רכב בכלל זה לא פתרון אופטימלי. אז גם אם הפעם האחרונה בה נהגת ברכב שכור היתה במקרה בו שהה רכבך במוסך או בכלל בטיול האחרון באיטליה, חשוב להכיר את האופציה של השכרה. למה? כי במצבים מסוימים השכרת רכב בארץ, ועוד לטווח ארוך, יכולה לחסוך לך הרבה מאד כסף, זמן וכאב ראש. קניית רכב, עם כל הכיף שבריח הרכב החדש, היא לעיתים צעד כלכלי שגוי, במיוחד אם מדובר בתקופה קצרה יחסית, מה גם שלעיתים אנו צריכים רכב ספציפי לתקופה תחומה מראש, כמו רכב מנהלים לביקור של שותף מחו"ל, רכב שטח לצרכי עבודה או רכב חסכוני פשוט למקרה בו רכבך החדש טרם הגיע וכבר מכרת את הרכב הישן.

למה אנשים נרתעים מהשכרת רכב?

לפני שנבדוק מהי בדיוק השכרת רכב לטווח ארוך ולמי זה טוב, נסביר לרגע מה בדיוק נחסך מאתנו כאשר אנו בוחרים השכרת רכב על פני קנייתו.

ראשית, רכב חדש או משומש הוא בשיא מחירו ברגע הרכישה. מאותו רגע הוא מאבד מערכו ועד למכירתו הוא כבר "ידמם" סכום לא מבוטל (10%-15% מערכו בשנה לפחות). מדובר בפקטור שיש לקחת בחשבון כאשר מחשבים הוצאות אחזקה של רכב.

שנית, עלויות אחזקה ותחזוקת רכב כגון ביטוח, רישוי, תיקונים וטיפולים שונים מצטברים לעיתים להוצאות משמעותיות שעלולות להפוך את העסקה ללא כדאית, בעיקר אם מדובר ברכב משומש.

בנוסף, מעמד מכירת הרכב מזכיר לנו כמה שוק הרכב בארץ תחרותי והמחיר בו הרכב ימכר לא תמיד יתאם את הציפיות שלך.

מהי השכרת רכב לטווח ארוך?

בהיעדר הגדרה מדוייקת לסוג כזה של השכרה, נגיד שמדובר בהשכרה שאורכה יותר מזמן השכרה טיפוסי של טיול למשל, המסתכם בסופשבוע או שבוע שלם. השכרה לטווח ארוך אינה מתאימה לכל אחד והחל מאורך מסויים גם היא נעשית ללא משתלמת. עם זאת חשוב להבין את מגוון היתרונות שהיא טומנת בחובה לפני קבלת ההחלטה על העיסקה.

רכב בראש שקט

רכב מהשכרה הוא הדבר הכי קרוב בעולם הרכב ל-ללכת עם ולהרגיש בלי. אחזקת רכב פרטי כרוכה בהוצאות רבות שאותם תוכלו פשוט לזרוק מהחלון. תחזוקת הרכב והטיפול לא באחריותך, ביטוח, רישוי וטסט גם הם לא יעניינו אותך, כמו גם האפשרות שיהיה צורך ברכב אחר למטרה אחרת בתוך תקופת ההשכרה, למשל החלפה בין רכב שטח למיני חסכוני, בהתאם לצרכים שלך. ואם כבר התקלקל הרכב? אין בעיה, טלפון אחד ורכב חילופי בדרך אליך.

צמצום הוצאות וקבלה חודשית

עבור עסק עצמאי מכל סוג, הוצאה מוכרת היא אינה דבר של מה בכך. השכרת רכב נחשבת להוצאה מוכרת וניתן לקבל עליה קבלה חודשית לעסק. המשמעות של נקודה זו היא כפולה, מכיוון שגם נחסכו עלויות של קניה, מכירה, ביטוח וכדומה, וגם קיבלת הוצאה מוכרת לעסק שלך. טמון פה חיסכון משמעותי, במיוחד אם השכלת למצוא מבצע השכרת רכב בארץ זול מספיק כדי להפוך את העיסקה לאטרקטיבית.

מהלך של השכרת רכב לטווח ארוך יכול להיות להיחשב למצב בו אין כל חיסרון למהלך אותו ביצעת, כמובן במידה ועשית את כל החישובים מראש. השכרת רכב מאפשרת לך להימנע מכל החסרונות שבאחזקת רכב, לרבות תיקונים ותשלומים למדינה וגופים שונים ופשוט להתרכז בלהגיע ממקום למקום בנוחות ובזמן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here