איך נקבע מחיר קידום אתרים

0
1928
איך נקבע מחיר קידום אתרים

יש בבעלותכם אתר אינטרנט חדש ומעוצב שלא מביא תוצאות בפועל? הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר החשיפה שלו במנוע החיפוש של גוגל. התחרות על המקומות הראשונים במנוע החיפוש הפופולרי גבוהה במיוחד, ממש כמו כל תחרות שיש בעולם העסקי. אם האתרים המתחרים שלכם מופיעים כבר כמה זמן בראש התוצאות ולא זזים משם, תשמחו לדעת כי הסיבה לכך נובעת ממקדם אתרים מקצועי שהם עובדים אתו, ולא בגלל הקשרים המשפחתיים שיש להם עם אנשי גוגל.

אז כדי שגם האתר שלכם ייכנס לתחרות ויופיע כמצה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, מומלץ כי תתחילו את החיפושים אחר מקדם אתרים מומחה בתחומו. אך לפני שאתם ניגשים לבחור את האדם שבידיו תפקידו את אחד מהנכסים הדיגיטליים החשובים שלכם, כדאי שתערכו סקר שוק מקיף בנוגע למחירי קידום אתרים.

מכיוון שהתחום של קידום אתרים בגוגל הוא דבר כל כך דינמי, כך גם בנוגע למחיר קידום האתרים. המחיר של המקדמים השונים נקבע על פי כמה מדדים שונים:

וותק וניסיון

כמו בכל תחום של נותני שירות, גם בתחום זה קיימת הבחנה ברורה בין מקדם אתרים עם ניסיון לכזה שהוא ג'וניור בתחום עם ניסיון של שנה במקרה הטוב. מכיוון שתחום קידום האתרים הוא תחום שמתפתח ומשתנה ללא הרף, חשוב כי תעשו הבחנה בין מקדם אתרים וותיק שבקיא בכל העדכונים האחרונים בתחום, לבין כזה שהוא שועל וותיק כבר עשרות שנים אך הוא למעשה "תקוע" על טכניקות קידום מיושנות שכבר עברו מהעולם.

ורסטיליות

נוסף על הניסיון והוותק בתחום, מקדם אתרים מקצועי הוא אחד כזה שמומחה בכל הנושא הרחב של שיווק באינטרנט. אם נתקלתם במקדם אתרים שדורש מחיר שנשמע אטרקטיבי, אך הוא עסק בעברו רק בתהליכי קידום ואופטימיזציה של אתרים, העדיפו לפנות אל מקדם אתרים אחר.

איש קידום איכותי הוא כזה שמכיר ונגע במגוון תחומים מעולם האונליין כמו ידע בכתיבה ותוכן שיווקי, היכרות עם פלטפורמות שיווקיות נוספות באינטרנט כמו רשתות חברתיות, ידע טכני ובעיקר בעל אהבה לתחום ולא רק לצרכי פרנסה.

תחרות גבוהה בתחום

כל בעל עסק מחזיק בבעלותו אתר אינטרנט הנוגע לתחום עיסוקו, כך שאם מדובר על אתר שיש לו תחרותיות גבוהה בשוק העסקי – כך מחיר הקידום יהיה בהתאם. דוגמה מצוינת לכך היא בתחום עריכת הדין, כידוע יש עורכי דין בשפע במדינתנו הקטנה (לכל כיוון אליו תזרקו אבן קטנה, רוב הסיכויים הם כי תפגעו בעורך דין) וכמעט לכל אחד מהם יש משרד עצמאי בו הוא מפרסם את שירותיו.

לכן באופן טבעי התחרות על הימצאות במקומות הראשונים בביטויים "עורך דין X" תהיה גבוהה הרבה יותר לעומת שירותי מתקיני מזגנים או כל תחום אחר, ולכן התמחור של קידום אתרים לבעלי אתרי עריכת דין יהיה בהתאם, מכיוון שהליכי האופטימיזציה והקידם שמקדם האתרים יצטרך לבצע באתר יהיו הרבה יותר מורכבים וממושכים.

אופי הלקוח

חשוב להבין כי תהליך קידום אתרים אינו דבר שקורה ברגע אחד כמו קסם, אלא דורש עבודה קשה ומורכבת הנמשכת זמן רב. מכיוון שאין זמן מדויק לקבלת תוצאות בשטח של תהליכי הקידום, הרי צריך לזכור כי גוגל הוא הקובע הסופי בסופו של דבר, מקדם האתרים מעדכן לכל אורך הדרך את הלקוח בנוגע לתהליכי הקידום שהתבצעו בכל חודש, והמלצות על תהליכים או פעולות נוספות שיש לבצע.

אם במהלך תיאום הציפיות שנערך בין המקדם ללקוח, השני דורש לקבל עדכון שוטף באופן שבועי או חלילה יומיומי – הרי שמדובר בזמן שנגזל מהמקדם לצורך עדכונו של הלקוח באופן קבוע, וזהו עניין שגם נלקח בחשבון בתהליך התמחור של הקידום.

בשורה התחתונה, מומלץ לבחור את מקדם האתרים המקצועי, מנוסה, איכותי, אמין וחייכן ביותר. כמובן שהמחיר הוא עניין משמעותי עבורכם, אך חשוב לדעת כי בחירה של מקדם מומחה בתחום תניב עבורכם תוצאות לטווח ארוך, כך שההשקעה ששמתם על תהליכי הקידום של האתר יכולה להחזיר את עצמה במשך הזמן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here