מה נדרש מעסק העומד לקראת פשיטת רגל

0
1420
מה נדרש מעסק העומד לקראת פשיטת רגל
קרדיט FREEPIK

תקופת הקורונה, שכעת כבר נמצאת כמעט מאחורינו, העלתה למודעות הציבורית את נושא פשיטת הרגל של עסקים. למרבה הצער, עסקים רבים מכל התחומים נקלעו לקשיים כלכליים מרובים, ולא מעט מבעליהם נאלצו לסגור את העסק ולהכריז על פשיטת רגל. 

פשיטת רגל היא תהליך כאוב אך הכרחי במקרים רבים. בלא מעט מקרים, מדובר בדרך היחידה לסיים את מחזור חייו של העסק ולהימנע מתוצאות כלכליות הרות אסון של ממש. לעתים, דווקא במקרים שבהם מקדימים להיכנס לתהליך של פשיטת רגל, ניתן למנוע נזקים כספיים כבדים אף יותר, שעלולים לגרום לתוצאות לא פשוטות עם השפעות על כל תחומי החיים. 

במידה רבה, הכניסה לתהליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי יכולה להוביל לתוצאות חיוביות ולמזער נזקים רבים. בעלי עסקים רבים שכבר מזהים שהעסק שלהם בדרך לקריסה, יכולים להרוויח לא מעט מכניסה מוקדמת יותר לתהליך של פשיטת רגל רשמית, ולכן לא מומלץ לחכות עם הדבר כאשר המציאות כבר ברורה וניתנת לזיהוי. 

זיהוי הסימנים המקדימים

ישנם לא מעט סימנים מקדימים לכך שעסק עומד בפני קריסה. היכולת לזהות את הסימנים האלה בזמן ולצפות פני עתיד יכולה להיות קריטית ביותר. הסימנים המקדימים השכיחים הם צבירה של חובות שלא מצליחים לעמוד בהחזרים שלהם, מאזנים תקציביים שליליים, ותזרים מזומנים בעייתי שכבר אינו מאפשר גם את ההתנהלות השוטפת של העסק. 

טעות גדולה שבעלי עסקים רבים נוטים לעשות במצב כזה, היא לקחת הלוואות נוספות, ובכך להעמיק את הבור שבו מצוי העסק. כאשר המצב הכלכלי הוא כבר חנוק ביותר, וישנן כבר הלוואות גדולות ברקע, הדבר האחרון שכדאי לעשות הוא לקחת הלוואות נוספות. 

לעומת זאת, כדאי להסתכל על המציאות באופן ישיר וכן, ולקבל את ההחלטה על סגירת העסק ופתיחה בתהליך של פשיטת רגל. 

איך מתבצע תהליך פשיטת הרגל?

ראשית, חשוב לדעת כי הליך של פשיטת רגל יכול להתבצע ביוזמת בעל העסק, והוא אינו תלוי בכך שייפתחו כנגדו תהליכי הוצאה לפועל. למעשה, כניסה לתהליך כזה מונעת מהנושים לפתוח כנגדו תהליכים של הוצאה לפועל. 

המטרה של ההליך היא לאפשר לבעל העסק לקבל פטור מתשלום החובות שהוא אינו מסוגל לעמוד בהחזרים שלהם, וכך לנסות ולאפשר לאותו אדם לפתוח דף חדש ולהתחיל לשקם את מצבו הכלכלי. 

ההליך מתחיל בהגשה של בקשה לפשיטת רגל, ולאחר שמתקבל דיון בעניין ומימוש נכסי העסק, יכול בעל העסק לקבל מעמד של פושט רגל באופן רשמי. 

טיפים לעסקים העומדים בפני פשיטת רגל

במידה והעסק שלכם מתחיל להיקלע לקשיים, חשוב לעשות סדר ולהתבונן במציאות נכוחה, ולגבש אסטרטגיה בהתאם. אם החובות של העסק עדיין ניתנים לשליטה, ניתן לבנות תכנית של צמצום ההוצאות והתייעלות העסק, ולנסות במקביל להגדיל את ההכנסות. 

במידה ותכנית כזו אינה מצליחה, והחובות הולכים וגדלים, יש לקבל החלטה ברורה וכואבת, שהיא סגירת העסק וכניסה להליך פשיטת רגל. 

חשוב גם להיזהר לא רק מלקיחת הלוואות נוספות, אלא גם מלערב חברים ובני משפחה בתוך העסק ולקחת הלוואות מגורמים מקורבים כאלה. העירוב של חברים ובני משפחה בדרך כלל רק מסבך את ההליכים, ויכול לגרור גם אותם למחויבויות כספיות שהם לא יוכלו לעמוד בהם. 

בנוסף לכך, חשוב מאוד לקבל ייעוץ של עורך דין מומחה לפשיטת רגל. הייעוץ הזה יכול להיות קריטי במובנים רבים. מדובר בהליכים סבוכים, שחשוב להבין אותם לעומק ולדעת כיצד לעשות אותם בצורה הנכונה ביותר. ישנם עורכי דין רבים שזוהי ההתמחות שלהם, ויכולים להעניק סיוע משמעותי מאוד במקרים של פשיטת רגל. הייעוץ המקצועי יכול לגעת בנקודות רבות שאנשים רבים נוטים ליפול בהן, וכך לבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר. 

חשוב מאוד שלא לזלזל באפשרות לקבל ייעוץ מקצועי. בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב שהם יכולים להתמודד עם המצב בכוחות עצמם, גם אם הם אינם בקיאים בתהליכים שכרוכים בהכרזה על פשיטת רגל. בעלי עסקים כאלה עשויים לבצע טעויות או עבירות שיגרמו לכך שהם לא יצליחו להגיע לשלב בו הם מקבלים פטור על החובות שלהם – שזהו בעצם השלב החשוב ביותר שמאפשר פתיחת דף חדש ונקי. 

שילוב של ראייה מציאותית וריאלית עם קבלת הייעוץ הנכון, יכולים לעשות את ההבדל לגרום לכך שהתהליך יתבצע בצורה טובה ונכונה, ויוביל למציאות של שיקום ולא של הרס. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here