האם כדאי לקנות משרד?

0
458
קרדיט freepik

אם אתם אנשים שמנהלים עסק עצמאי כבר שנים, אתם בוודאי יודעים לומר עד כמה זה מורכב. יש אינספור עניינים שבהם צריך להתעסק, ואחד מהם זו גם השאלה מאיפה אנחנו עובדים. לאחרונה, אחרי לא מעט שנים שבהם שילמתם שכירות על המשרד שלכם, אתם חושבים יותר ברצינות על השקעות של נדל״ן? תוהים האם כדאי לקנות את אותו משרד שבו אתם עובדים אולי לראות משרדים אחרים שעומדים למכירה? כדאי שתדעו: התשובה היא הרבה פעמים כן. אומנם זה נכון שבסופו של דבר זה תלוי במצב האישי שלכם, אך בפועל, יש טעם לחשוב על כך, כי עסקאות נדל״ן, ובמיוחד אם הן טובות, מובילות לרווחה כלכלית.

איך תבחרו משרד ששווה לקנות?

ממש כפי שקורה כאשר רוצים לקנות דירה, חשוב להבין שגם בקניית משרד יש לא מעט נתונים שצריך להתייחס אליהם. השאלה הבסיסית היא האם אתם רוצים לראות משרד שעומד למכירה כדי להשקיע בו או כדי לנהל ממנו את העסק שלכם. יש לכך משמעות אדירה, שכן בסופו של דבר, אם מדובר על משרד שתרצו להשתמש בו, הוא צריך להתאים לכם ברמות שונות. לעומת זאת, אם זה משרד שמיועד להשכרה הדברים נראים אחרת. עוד נתון ששווה את תשומת הלב שלכם, הוא על כמה עומד ההון העצמי שלכם? כלומר, האם כדי לקנות משרד אתם צריכים לקחת משכנתא? או שאולי יש לכם את כל הסכום? זה נתון משמעותי כי יש מגוון רחב של משרדים למכירה ולכל אחד מהם יש תעריף שונה.

מה עוד כדאי לברר לפני קניית המשרד שלכם?

במידה ואתם חושבים לקנות משרד כדי לעבוד בו ולנהל ממנו את העסק שלכם, חשוב להתייחס לעוד כמה נתונים. למשל, האם המיקום מוצא חן בעיניכם? והאם המשרד יכול להיות נוח? האם יש בו חניה צמודה שיכולה לשמש אתכם ואת העובדים שלכם? חשוב מאוד גם לבדוק את גודל המשרד, כי אחרי הכול, חשוב שיהיה נוח לעבוד מהמשרד. האם, למשל, יש חדר ישיבות שבו תוכלו לכנס את העובדים שלכם בעת הצורך? יש טעם לבדוק גם את הבניין עצמו שבו נמצא המשרד. האם הבניין חדש או ישן? עד כמה הוא מטופח והאם נשקף מחלונות המשרד נוף יפה? ככל שיהיו לכם יותר פרטים אודות הנכס שאתם מתכוונים לקנות, כך תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה לכם יותר בקלות. ההשקעה ברכישת משרד יכולה להניב לכם הכנסה נוספת בעתיד, יציבה ופאסיבית, כך שברור מדוע כדאי לשקול זאת בחיוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here