השקעות נדל"ן בגרמניה

0
1314
השקעות נדל
קרדיט תמונה FREEPIK

בלב אירופה נמצאת המדינה גרמניה, אשר ניתן לומר עלייה באופן חד משמעי שהיא מעצמה ענקית בעלת שמונים מיליון תושבים. גרמניה היא בעלת הכלכלה החמישית בגודל שלה בכל העולם. יש אמרה שנאמרת בקרב עשירי העולם אשר אומרת  שאם וגרמניה תבחר לפרוש מהאיחוד האירופי, הוא יקרוס לגמרי. כלכלת גרמניה מאוד חזקה, וטובה, יציבה, ובמגמת עלייה תמידית. תושבי גרמניה נהנים ממדיניות של רווחה תומכת, שמתאפשרת בעיקר בגלל כלכלת המדינה. אחד היתרונות הגדולים והברורים של גרמניה הוא כמובן שוק הנדל"ן, שניתן לומר עליו שהוא אכן שוק יציב אשר מושך אליו המון משקיעים מכל העולם. בשורות הבאות של המאמר נכנס לעומק של שוק הנדל"ן בגרמניה, החל ממגמת מחירי נדל"ן בעשור האחרון, ובנוסף תלמדו על שיטת המיסוי על נדל"ן בגרמניה, בשביל להציג לכם את התמונה הברורה ביותר ככל הניתן כשמדובר בהשקעת הנדל"ן הבאה שלכם.

נתונים מאקרו כלכליים

ניתן לומר באופן חד משמעי שישראל וגרמניה אכן מקיימות קשרים הדוקים בכל רמה,  מהרמה הכלכלית, דרך קשרים ביטחוניים ענפים אשר חשובים מאוד לאור ההיסטוריה שלנו עם מדינה זו, ואפילו עד הרמה החברתית. בזכות הקשר ההדוק הזה, בוודאי יתעוררו אצלכם שאלות משפטיות שונות, אשר כמובן דורשות מענה מקצועי ואיכותי של עורך דין גרמני אשר מכיר טוב מאוד את העולם המשפטי של שתי המדינות המדוברות. ניכר כי השוק  נדל"ן בגרמניה מתמודד בצורה טובה מאוד באופן יחסי עם המגפה העולמית של הקורונה, והוא רשם עליות חדות של מחירים בשלושת הרבעונים האחרונים של שנת אלפיים עשרים. המדינה אכן בצמיחה, התוצרים הלאומיים גולמיים בגרמניה עלו בשנה שחלפה באזור של שתיים נקודה שתיים אחוזים.  לגבי דמי השכירות על נכסים ועל דירות בגרמניה, ניתן לומר שדמי השכירות גם במגמת עלייה ברוב ערי גרמניה. כאשר מדובר בגידול בקצב של התחלות הבניה, אפשר לומר שהשנה היו הרבה יותר פרויקטים חדשים שכן קיבלו היתר בניה מהרשויות בגרמניה, בהשוואה לשנים האחרונות. 

מסים על נדל"ן בגרמניה

לפני שאתם מבצעים השקעות על נדל"ן אתם חייבים לבחון את המערכת של המיסוי, במיוחד אם מדובר בהשקעות מחוץ לארץ. בגלל שגרמניה היא מדינה פדרלית, כמו ארצות הברית, גם היא מורכבת ממדינות אחרות אשר מעל לכל המדינות נמצא שלטון פדרלי אחד שהוא המרכזי. במדינות שונות נהוג לחשב את אחוז המס טיפה שונה אבל שיטת המיסוי אכן זהה. לדוגמא, כל אדם שקונה נדל"ן בגרמניה מחויב לשלם מס רכישה, מס רכוש ומע"מ. המע"מ במדינה זו נחשב גבוה, בכל מדינות הפדרציה הוא אחיד ועומד על תשעה עשר אחוזים. מס הקנייה בגרמניה נמוך יותר ואכן משתנה ממדינה למדינה כפי שנאמר לפני, אבל הוא לרוב זז בין ארבע עד שש אחוזים בלבד. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here