אם קיבלתי 200 לידים משיווק דיגיטלי ו-150 לחצו בטעות, האם קיבלתי 200 לידים?

קרדיט תמונה : CANVA

השקעת בתקציב שיווק והכסף בורח לך מהידיים: למה אחוזים גבוהים מסך הפונים לעסק בכלל לא רלוונטיים, לא יודעים על מה מדובר, ויכול להיות שלחצו בטעות? אני מנתח את הבעיות ואומר לכם: תנו קרדיט למי שעובד מאחורי הקלעים ותדייקו את עצמכם.

  1. בעיה ראשונה: טופס לידים לא מדויק

בפרסום בפייסבוק ישנו קמפיין שנקרא 'טופס לידים' והוא מאפשר לאנשים שפרסמתם עבורם להשאיר פרטים בקליק. התועלת – נפח גדול יותר. החיסרון – הרבה פעמים השאירו בטעות, במיוחד גילאים מבוגרים יותר. תחשבו שמה שעומד מאחורי השארת הפרטים זה 2-3 קליקים, ארבעה במקרי קיצון. הרבה פעמים אנשים שפחות מתמצאים ילחצו על הכפתורים הכי בולטים, ואז ישאירו פרטים. כשתחזרו אליהם, הם לא ידעו על מה מדובר.

2. הופעה תחת מילות מפתח לא רלוונטיות

אתן דוגמה אישית: פעם הופעתי חזק תחת "הורדת סרטונים בפייסבוק" (מקומות ראשונים בכל המילים הקשורות לזה). זה לא עיקר העסק שלי, מיותר לציין. אני מוכר ידע = שירות + זמן של מומחה שהתנסה כמה וכמה פעמים לפני שהוא ניגש לקמפיין. קיבלתי הצפה של פניות. עם זאת, הצלחתי להפוך את זה לדחיפה רצינית לעמודים הקשורים לפייסבוק באתר שלי, כמו פרסום בפייסבוק.

3. הצעה עסקית לא מספיק ברורה

נגיד ופרסמנו ברשתות החברתיות והיה סרטון מצחיק ממש (אפשר לראות את הסרטונים של נועם סלע האגדי). אם השיווק הדיגיטלי לא מספיק ממוקד והגולשים לא הבינו בדיוק על מה מדובר, ומה אנחנו רוצים שהגולשים שצפו יעשו, אז פספסנו את המטרה העיקרית. אז הם השאירו פרטים. למה בדיוק הם השאירו? האם השירות שהם מצפים לקבל כתוצאה מהפרסומת תואם במאה אחוז לשירות שאתם נותנים?

5. קריאייטיב מצוין שמקושר לעסק אחר

תחשבו שלצורך העניין Hot Water, Small Glass היה מתקשר למשהו אחר חוץ מקפה טורקי עלית. ש"זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי" היה מתקשר למשהו אחר חוץ מאלפא רומיאו. הסלוגן "איכות היא לא מילה גסה" היה מתחבר למשהו אחר חוץ מהחינוכית, שכבר הספיקה לדשדש מאז. לפני שמוציאים קמפיין לדרך, בדקו את הקריאייטיב שלכם: אתם חייבים לדעת שהוא לא מתנגש עם כל קידום ממומן אחר, גם אם מדובר במשפטים הטובים בעולם.

מה עושים אחרת?

הורדתי את האפשרות לשאול שאלות, הכנסתי מודעות AdSense, הרווחתי על זה כמה שקלים

נכשלים בדרך? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות בעולם השיווק הדיגיטלי – ייעוץ שיווקי ותמחור, מענה טלפוני, יח"צ, פיתוח מערכת הזמנות ומועדון לקוחות, שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here