קרנות השתלמות בניהול אישי IRA – למה כדאי להשקיע בהן?

0
307
קרדיט PIXABAY

כידוע, קרן השתלמות יכולה להוות מוצר פנסיוני שמסייע לדאוג לעתיד הכלכלי, אם כי לעומת פנסיה, ראוי לקחת בחשבון שהשקעה בקרן השתלמות היא בגדר בחירה וניתן לפדות את הקרן כבר לאחר 3 שנים (לצרכים מסוימים ובהתאם לתקנות משרד האוצר), אך בדרך כלל הנזילות שלה היא לטווח בינוני של 6 שנים. בנוסף, ראוי לדעת לגבי קרן השתלמות ,שלא נדרש לשלם בגינה מס רווח הון ולכן רבים בוחרים לנצלה לאורך התקופה המינימלית (6 שנים), כמעין "מקלט מס".

עם זאת, בעוד ששכירים תלויים יותר במעסיקים, כדי שיפתחו עבורם קרן השתלמות, הרי שעצמאיים רשאים לפעול בעצמם ואכן רבים בוחרים בכך. כיצד אם כן IRA נכנסת לתמונה ומעבה את היתרון היחסי? מוזמנים לגלות!

IRA – לא עוד קרן השתלמות

אומנם קיימים שלל סוגי חסכונות ואפיקי השקעה, אך נכון להיום קרן השתלמות בניהול אישי (IRA) מאוד נפוצה ובמאמר זה ניגש לבחון מדוע. ראשית נסביר, שממש כפי שקיימים הבדלים בין פנסיה לקרן השתלמות, כך גם קיימים הבדלים בין קרן השתלמות רגילה לבין קרן השתלמות IRA. אחד ההבדלים המרכזיים הוא שבמקרה של IRA, המשקיע לוקח חלק בקבלת ההחלטות, כולל במקרים בהם נעזרים בסוכנים מומחים בעלי רישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר.

מספר דגשים בסיסיים

  • ניתן לחסוך לתקופת הפנסיה, תוך מעורבות אישית בקבלת ההחלטות שנוגעות לאופי של ההשקעה, כולל בכל מה שנוגע לכמה להשקיע, היכן להשקיע, מה לרכוש וכדומה, כמובן בהתאם לתקנות האוצר.
  • מדי חודש סכומי הקרן מופקדים בבנק, בהתאם לדגשים אישיים.
  • אומנם ישנה עמלת קנייה/מכירה, אך על סך ההפקדות והקניות לא נדרשים לשלם מס רווחי הון.
  • למרות שהאופציה נפתחה בפני הקהל הישראלי רק החל משנת 2010, נכון להיום מדובר בהצלחה גדולה.

מגוון יתרונות

עתה כאשר התמונה יותר ברורה, נעצור לבחון מדוע קרן השתלמות  IRAכה מבוקשת. מוזמנים לבחון את היתרונות הבאים:

  • בוחרים חיסכון שמאפשר מעורבות אישית בקבלת ההחלטות.
  • משיגים שליטה על ניהול ההשקעה, כך שלא רק נהנים משקיפות מלאה, אלא גם זוכים לבצע פיזור סיכונים באופן נשלט שמגובה בהמלצות של אנשי מקצוע.
  • זוכים לפזר את ההשקעה במגוון חברות, בהתאם למגמות המשתנות בשוק.
  • לא צמודים למדיניות של בית השקעות מסוים, כך שמנעד האפשרויות הרבה יותר גדול, כולל השקעות אלטרנטיביות.
  • לעומת קרן השתלמות רגילה, כאן עמלת הניהול נמוכה יותר (0.3/0.4 אחוזי דמי ניהול, לעומת 0.6/0.8).

ליווי מקצועי

לסיכום נציין שקרנות השתלמות בניהול אישי (IRA) מהוות אופציה שמציעה שלל יתרונות כלכליים, אם כי נדרש לדעת כיצד לנצלן על הצד הטוב ביותר. זקוקים לליווי מקצועי? כדאי לכם לפנות לסוכנות לביטוח פנסיוני שמתמחה בכל מה שנוגע לבחירת מוצרים פנסיונים והשקעות אלטרנטיביות, לצד מקצועיות ברמה גבוהה ושקיפות מלאה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here