לפני שמתחילים לסחור בחוזים עתידיים – אלה הדברים שחייב לזכור

0
624
לפני שמתחילים לסחור בחוזים עתידיים - אלה הדברים שחייב לזכור
קרדיט pixabay

כשאנחנו ניגשים לעשות עסקה מסוימת, באופן טבעי, המטרה שלנו היא לשלם על המוצר, גדול ככל שיהיה, כעת ולקבל אותו באופן מיידי או במועד ספציפי קרוב. הרכישה יכולה להתבצע בתשלום אחד ויכולה גם להתבצע בחלוקה לתשלומים, זה לא ישנה את העובדה שהמטרה שלנו היא לקבל את המוצר כמה שיותר מהר או במועד קרוב.

לכן הרעיון של חוזים עתידיים, נשמע עבור אנשים שאינם מכירים את התחום כמשהו לא סביר. אך כשצוללים לתוכו ולומדים להכיר אותו, אז קל להבין מדוע יש מסחר ער בבורסה בכל מה שקשור לחוזים עתידיים בסחורות ובנכסים.

מסחר בחוזים עתידיים – CFD, הוא תחום מאוד נפוץ של מסחר בשוק ההון ובבורסה. הרעיון שעומד מאחוריו הוא להבטיח מסחר בסחורות או נכסים, כאשר המחיר בין הצדדים נקבע מראש והתשלום מתבצע בעת מסירת המותר, קרי הסחורה או הנכס. החוזה עצמו מורכב מנקודות כלליות שונות, למשל, סוג הסחורה, מחיר, משך זמן החוזה ועוד.

צריך להבהיר נקודה חשובה, CFD, קרי מסחר בחוזים עתידיים, לא אומר שהצדדים אשר חותמים על חוזה חייבים לעשות שימוש במוצר אותו הם מבקשים לרכוש. אלא הם יכולים פשוט להשתמש בו לצורך מסחר. למשל, אם מחליטים לסחור בסחורה כמו מטבע חוץ, זהב וכדומה, זה לא אומר שהסוחרים צריכים להחזיק בהם פיזית, אלא החשבון שלהם צריך להכיל אותם, והם יכולים להעביר אותם הלאה בזמן המסחר.

איך מבצעים מסחר בצורה נכונה?

ראשית, צריך לעשות כל מה שנדרש בשביל לצמצם את הסיכון שקיים בתהליך. לכן חשוב מאוד להכיר את השוק בו נערך המסחר, להבין כיצד הוא מתנהל, כיצד יש להפקיד את הכסף ואילו ביטחונות יש להציג בשביל לקיים את המסחר והיבטים נוספים שיכולים להשפיע עליו ועל היכולת להרוויח ממנו.

שוק החוזים העתידיים כולל גורמים שונים, בין אם מדובר בשחקנים פרטיים או מוסדיים, שחקנים הבוחרים להיחשף בצורה כזו או בצורה אחרת בשביל להגן על ההשקעות שלהם כמה שניתן ועוד. ככל שלומדים יותר על התחום, אז קל יותר להתנסות בו ולהרוויח ממנו.

מה חשוב לזכור לפני שנכנסים לשוק של חוזים עתידיים?

ראשית, חשוב מאוד לזכור את העובדה הבסיסית והיא, כמו בכל שוק מסחר, הכל עניין של היצע וביקוש. ההבדל הוא, שכאן מדובר על שוק עולמי במקרים רבים ולכן השפעות ההיצע והביקוש הן הרבה יותר משמעותיות וגדולות.

שנית, יש הרבה מאוד מידע בתחום, בפרט היום כשהמידע קיים באינטרנט. לכן, צריך לדעת איך לזהות מידע רלוונטי, כיצד להשתמש בו ואיך להתנהל איתו בצורה נכונה. חשוב לזכור, שהרבה פעמים מדובר על שוק מתוחכם, ממונף, ולכן רק בעלי ידע וניסיון יכולים להצליח בו, מכאן שצריך ללמוד היטב את השוק לפני שנכנסים אליו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here