מה ההבדל בין ביטוח מנהלים ישן לחדש?

0
879
מה ההבדל בין ביטוח מנהלים ישן לחדש?
תמונה: pixabay.com

כמו לא מעט תחומים בחיינו, גם ענף הביטוח, החיסכון וההשקעות משנה צורה ומתאים את עצמו לצורכי הלקוחות, לתקופה ולשינויים החלים בה. ביטוח מנהלים הוא מכשיר לחיסכון והשקעה הנחשב לנפוץ ביותר בישראל, כשלצדו מככבות גם קרנות פנסיה וקופות גמל.

לאורך השנים עבר ביטוח המנהלים לא מעט גלגולים, ופוליסות ביטוח מנהלים ישנות פינו את מקומן לחדשות. עם זאת חשוב לזכור, שעל אף שפוליסות מסוימות כבר לא משווקות בימינו, ישנם מבוטחים פעילים שעדיין מחזיקים בהן, והם בהחלט יכולים לבחור האם להישאר בהן או להתנייד ולעבור לאחרות.

ביטוח מנהלים – מאז ועד היום

את ביטוחי המנהלים הראשונים החלו לשווק סביב שנות ה-60 וה-70 במאה הקודמת. השם שנבחר לפוליסות הביטוח הללו ניתן להן מהסיבה שתחילה הן אכן שווקו בעיקר למנהלים או עובדים בכירים, מאחר וחוזי העבודה שלהם היו אישיים לרוב (ולא קיבוציים של ההסתדרות העובדים כפי שהיה נהוג להעניק לרוב העובדים, הבכירים פחות). כפי שציינו, ביטוחי המנהלים ששווקו לקהל הרחב עברו אי אילו שינויים לאורך הזמן. דוגמאות לכך ניתן לראות בפוליסות שכיום כבר לא מוצעות אך בעבר היו פופולריות למדי:

פוליסות עם ביטוח למקרה מוות – כיום משווקים ביטוחי מנהלים עם פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה, אך אלה לא מציעים ביטוח למקרה מוות. בעבר, במקרה מוות של המבוטח, היה סכום הביטוח מועבר למוטבים או ליורשים החוקיים שציין במעמד רכישת הביטוח.

קבלת כספים בגיל הפרישה כסכום הוני – בעבר, כשהגיעו המבוטחים לגיל הפרישה, הם יכלו לבחור אם לקבל את הכספים כסכום חד פעמי או כקצבה חודשית. כיום ניתן לקבלם בגיל הפרישה כקצבה חודשית בלבד.

מקדם קצבה מובטח – בעבר הוגדר מקדם קצבה מובטח בפוליסות ביטוח המנהלים, שהתבסס על תוחלת החיים הצפויה. מאז 2013, מקדם הקצבה אינו מובטח יותר אלא משתנה.

מסלולי ביטוח מנהלים לאורך השנים

כאמור, לא מעט רפורמות ושינויים עברו על ביטוחי המנהלים לאורך השנים, שבאו לידי ביטוי בתנאי הפוליסות ואף בדמי הניהול. עד לשנת 2004 הייתם יכולים למצוא סוגים שונים של ביטוחי מנהלים, ביניהם "גמלא" ו"עדיף" אך כיום הן כבר לא משווקות על ידי חברות הביטוח.

כיצד תבחרו ביטוח מנהלים כיום?

בבואכם לבחור ביטוח מנהלים חדש, עליכם לשים לב לתשואה המוצעת לכם, תוך כדי שאתם מציינים את רמת הסיכון שאתם מעוניינים לקחת – הגמישות שלכם ורמת הסיכון שתאפשרו הן שיגדירו את מידת ההשקעה והרווח ממנה.

בנוסף, חשובה גם איכות השירות שתקבלו מחברת הביטוח, הצעת תנאים נוחים המתאימים לכם, זמינות ועוד וכמובן שגם לדמי הניהול יש משקל בבחירת ביטוח המנהלים שמתאים לכם. מומלץ לקבל כמה הצעות מיועצי השקעות ולשקלל את כל הנתונים שקיבלתם, כדי שתוכלו להחליט מה המקום הנכון ביותר עבורכם לפתיחת ביטוח מנהלים ולדאגה לגיל הפרישה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here