לפי אלו נתונים נקבעים תעריפי ביטוחי הרכב?

0
735
לפי אלו נתונים נקבעים תעריפי ביטוחי הרכב?
קרדיט FREEPIK

כל בעל רכב יודע שעליו לעמוד בהוצאות השונות של רכבו כדי לתחזק אותו. אבל מעבר לעניינים כמו החלפת מצבר או הוספת שמן מנוע, יש צורך לשלם עבור הביטוח. למעשה, הרכב אינו יכול לעלות על הכביש ללא ביטוח חובה המכסה הוצאות על נזקים גופניים במקרים של תאונה, ובמרבית המקרים רוכשים גם ביטוח מקיף, על מנת לכסות את הנזקים הנגרמים לרכב עצמו במקרה של תאונה, שריפה, שיטפון או כל נזק אחר שנגרם לרכב. פעמים רבות מדובר בהוצאות נוספות שאיש אינו שש לשלם. לפיכך, חשוב להיות מודעים לאופן שבו נקבעים תעריפי הביטוח והדרכים שבהם ניתן לצמצם את העלויות.

איך מתמחרים את ביטוח החובה נכון להיום?

בעקבות הרפורמה שחלה על ביטוחי החובה בשנת 1997, נקבע כי חברות ביטוח שונות יכולות לקבוע את מחיר פוליסות הביטוח לפי ראות עיניהן. מחירי הביטוח נקבעים על פי פרמטרים שונים:

  • הנתונים של הנהג – נהגים צעירים או כאלה שעברו תאונות ייאלצו לשלם יותר עבור הביטוח, מאשר נהגים ותיקים ללא עבר של תאונות דרכים או צבירת נקודות. העניין הוא שחברת הביטוח אינה רוצה לקחת סיכונים, וככל שהסיכון לתאונת דרכים גבוה יותר, כן הביטוח יהיה יקר יותר. 
  • סוג הרכב – תעריף הביטוח עבור רכב דו גלגלי כמו אופנוע או קטנוע יהיה גבוה יותר מאשר תעריך הביטוח עבור רכב ארבע גלגלי דוגמת רכב פרטי או ג'יפ. כמו כן, לעתים ניתן להוזיל את הביטוח באמצעות אברוז הרכב באביזרי בטיחות דוגמת מערכת התראה מפני תאונות דרכים. 
  • תביעות קודמות – אם לנהג קיימות תביעות קודמות על הרכב, הוא עלול לשלם יותר על הביטוח. נוסף על כך, אם לנהג היו שלילות רישיון בעבר, הסיכוי שהוא ישלם מחיר גבוה עבור הביטוח עולה, שכן מבחינת חברת הביטוח מדובר בנהג שעלול לעשות תאונה שוב. 
  • מערכות הבטיחות ברכב – עם התקדמות הטכנולוגיה רכבים נהיו מוגנים יותר ובעלי מערכות בטיחות מתקדמות יותר. ככל שהרכב יצוייד במערכות בטיחות חדישות וטובות יותר, כך הסיכוי להוזלת עלות הביטוח ייגבר.

האם קיימות דרכים לצמצם את עלויות הביטוח של הרכב?

גם אם הנהג עבר תאונת דרכים בעבר או שמדובר בנהג צעיר, מחיר גבוה עבור הביטוח אינו גזירת גורל. ניתן לנסות להוזיל את תעריף הביטוח בכמה דרכים. דבר ראשון, אם קיימים שני רכבים בבית ויש נהג צעיר במשפחה, כדאי לרכוש ביטוח על הרכב הזול מבין השניים. אם קיימים כמה נהגים צעירים שעברו את הטסט שלהם בהצלחה, מומלץ לרשום את כל הנהגים הצעירים על אותו הרכב. דבר שני, אם קניתם לא מזמן רכב חדש מהניילונים, כדאי להתקין בו מערכות בטיחות משוכללות במטרה להוזיל את עלות הביטוח. 

מוצאים את הביטוח הנכון בקלות ובמהירות

בנוסף לשיטות השונות להוזלת הביטוח שהוזכרו לעיל, קיימת דרך נוספת להוזיל את עלויות הביטוח לרכב, והיא חיפוש נכון ומותאם של הביטוח. היות שחברות ביטוח מציעות פוליסות ביטוח שונות ומגוונות, כדאי לקחת את הזמן בחיפוש חברת הביטוח המתאימה. אבל אתם לא צריכים לעשות זאת לבד. בעידן האינטרנט ניתן לעשות זאת בלחיצת כפתור אחת ולהיכנס לאתר הנכון. ואם כבר מחפשים אתר, חשוב להכיר את Wobi.

 Wobi הינה סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל להשוואת ומכירת ביטוחים, ובעזרתה ניתן למצוא כל ביטוח לרכב, מקיף, צד ג' או חובה, בקלות ובמהירות. מעבר לכך, כאשר מחפשים ביטוח חשוב לבחון את כל הסעיפים שהוא מכסה ולבדוק אם המחיר משתלם לכם. סוכנות הביטוח הדיגיטלית של וובי מציעה לכם את הפלטפורמה המתאימה ביותר להשוואת מחירים בדרך נוחה ומשתלמת. החברה מציגה מידע על סוגים רבים ומגוונים של ביטוחים, ומכל המגוון הרחב תוכלו למצוא את הביטוח המתאים ביותר שיכסה את כל הנזקים, וזאת מבלי להתפשר על מחיר זול ואטרקטיבי. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here