במה שונה מסחר קלאסי ממסחר ממונף בשוק ההון?

0
678
קרדיט: פורטל פיננסי

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר את הביטוי מסחר ממונף. ביטוי זה נועד לבטא סוג מסוים של מסחר אשר הפך להיות מאוד פופולארי בקרב משקיעים רבים, גדולים וקטנים, אשר יש להם יכולת למנף את עצמם באופן כזה שהם לא יצטרכו להשקיע הרבה ובכל זאת להשתלב בעסקאות גדולות ומשמעותיות ולהרוויח מהן.

המסחר הקלאסי, כפי שאנחנו יודעים ומכירים אותו מאז ומתמיד, מתבסס על היצע וביקוש, כשהמחיר מתבסס על הביקוש של המוצר בשוק. נניח, אנחנו מבקשים להשקיע במוצר פיננסי מסוים, יש לו תג מחיר שנקבע על פי הביקוש שלו. בתור משקיעים עלינו לשלם את הסכום המבוקש על מנת שנוכל לרכוש את המוצר או להשקיע בו. אנחנו לא יכולים לשלם סכום חלקי או לבצע הסדרים ותוכניות כאלה ואחרות. על כך למעשה התבסס המסחר הקלאסי כל העת.

זירת מסחר ממונף מתנהלת בצורה שונה. המינוף מאפשר למשקיע לסחור בהון נמוך ממה ששווה ההשקעה, תוך הפקדת ערבויות מסוימות, מתוך הנחה שבסופו של דבר המינוף יאפשר לו להחזיר את ההשקעה במלואה. הבעיה היא אם המינוף גבוה מדי, אז הוא צריך לצפות שהתנודות יהיו נמוכות, שכן אם הן יהיו גבוהות זה עלול להשפיע על היכולת שלו להחזיר את ההשקעה.

חשוב לציין, הסוחר יחליט מה גובה העסקה שהוא מוכן לבצע, הוא יכול להחליט מה הסכום שהוא מוכן לשלם על העסקה, אך הבטוחות עצמן הן קבועות והוא לא יכול לשנות זאת. כל סוחר צריך להקפיד בטוחות בחשבון שלו, כאשר אין לו אפשרות להפסיד מעבר לסכום הזה. כלומר, אם הוא יפסיד, למעשה ההשקעה תלך לאיבוד.

איזה מסחר עדיף לסוחרים?

על פניו, מסחר ממונף פותח הרבה מאוד אפשרויות ויכול לאפשר לסוחרים ליהנות מרכישה של מוצרים פיננסיים כאלה ואחרים בצורה מאוד זמינה. זה נכון לגבי מסחר במט"ח, מסחר בזהב, מניות, ועוד. חשוב לציין, בכל אחד מהמוצרים שציינו וכן במוצרים אחרים, יש מדד אחר שקובע את אחוז הבטוחות שעל הסוחר לשלם.

מצד שני, בשביל ליהנות מאופציה של מסחר ממונף, חשוב מאוד להכיר את התחום היטב ולדעת כיצד להשתלב בו, לדעת כיצד לעבוד איתו ואיך לבצע את התהליך על הצד הטוב ביותר. חשוב גם להכיר את התקנון והכללים של זירת המסחר, בשביל לדעת מה מותר ומה אסור, מה נדרש מהסוחר לפני שמתחילים במסחר וכן בשלב המסחר.

מסחר קלאסי, על פניו הוא הרבה יותר פשוט, הבעיה היא שלא תמיד יש את האופציה לשלם את הסכומים הנדרשים וגם אם כן, במקרים רבים מדובר על מסחר עם אופציות תשואה נמוכות ביחס למסחר ממונף. לכן מי שרוצה להרוויח, מוטב שיבחן את האופציה של מסחר ממונף וילמד כיצד להשתמש בכלים הפיננסיים שעומדים לרשותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here