לאן ניתן לנייד את קופת הגמל להשקעה?

0
1009
לאן ניתן לנייד את קופת הגמל להשקעה?
קרדיט FREEPIK

קופת גמל להשקעה היא ממכשירי החיסכון היותר פופולאריים בשנים האחרונות. יחד עם זאת, אם מסיבה זו או אחרת תרצו לנייד את הכספים שצברתם בקופת גמל להשקעה תוכלו לעשות זאת בקלות יחסית ולשורה ארוכה של מכשירים אחרים, ולמעשה זהו אחד מיתרונותיה הבולטים של הקופה.

ניוד בין קופות גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא מכשיר המספק מספר יתרונות משמעותיים: כספים נזילים שמשמעם שהחיסכון יכול להיות לכל טווח, אפשרות למשיכת הכספים כקצבה לאחר גיל 60 והנאה מפטור ממס רווחי הון, מגוון רחב של מסלולי השקעה, דמי ניהול לא גבוהים ועוד. בנוסף, אחד היתרונות המשמעותיים הוא שניתן לבצע ניוד קופת גמל להשקעה בין מסלולים ואף בין חברות בצורה קלה וללא תשלום מס. 

עד כמה זה קל? אם החלטתם למשל לעבור בין חברות רק צריך לפנות אל נציגי החברה החדשה דרך האינטרנט או בטלפון וכבר תקבלו את כל הסיוע הדרוש. למעשה כל שנדרש הוא רק לחתום על טופס הצטרפות והעברת כספים, ומכאן והלאה החברה כבר תדאג להכל בלי התערבות שלכם. ואם זהו תהליך קל הרי שאפילו קל יותר לעבור בין מסלולים באותה חברה, רק צריך לפנות אל החברה שלכם ולבקש לבצע את הניוד. 

כאמור, כל זאת בלי שהניוד נחשב לאירוע מס מבחינת רשות המיסים, כך שלא תצטרכו לשלם 25% מס על רווחי ההון שנצברו בקופה. המשמעות היא שבכל עת ניתן לעבור למשל למסלול יותר נועז או סולידי בהתאם להעדפות הסיכון-תשואה שלכם, ו/או לעבור לחברות ומסלולים שהציגו ביצועים טובים יותר מבחינת תשואות ודמי ניהול נמוכים.

מעבר לחסכונות פנסיוניים

מלבד האמור לעיל, ניוד קופת גמל להשקעה אפשרית למכשירי חיסכון אחרים ובכלל זאת קרנות פנסיה משלימות, ביטוחי מנהלים וקרנות פנסיה מקיפות. יחד עם זאת, על מנת להעביר את החיסכון למכשיר אחר המשלם קצבה חודשית, יהיה עליכם להמתין עד גיל 60 – הגיל בו מותר על פי התקנות להתחיל למשוך את כספי קופת הגמל להשקעה באופן קצבתי וללא מס על רווחי הון. יש לציין כי מקדם הקצבה נקבע בהתאם למסלול הפרישה שבחרתם, לגילכם ולגיל בן הזוג, שבהתאם לתקנות קרנות הפנסיה ממשיך לקבל קצבה חודשית במקרה של פטירה. בנוסף, חשוב לזכור שמרגע ההעברה אל מכשירים אלו לא ניתן יהיה עוד למשוך אותם באופן הוני.

בכל מקרה, לפני ניוד קופת גמל להשקעה מוטב להתייעץ עם אנשי מקצוע הבקיאים בתחום שיעזרו לכם לבצע את הבחירה הנכונה, המשתלמת והמתאימה ביותר לצרכיכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here