שמירה על שגרת טיפוח תוך כדי ניהול משק הבית

0
1719
שמירה על שגרת טיפוח תוך כדי ניהול משק הבית
קרדיט FREEPIK

בניגוד לעידנים שנמצאים כבר בעבר הרחוק, כיום בעידן המודרני, מלאכת הניהול של משק הבית היא אינה תפקיד שנמצא בידיים נשיות באופן בלעדי ומובהק. בעשרות השנים האחרונות התחוללה מהפכה חברתית שגרמה לכך שנשים וגברים יכולים למלא כל תפקיד חברתי שהם רוצים – בתוך הבית ומחוצה לו. אם בעבר הייתה חלוקה מגדרית מובחנת וברורה שבה גברים צריכים לפרנס את המשפחה והנשים צריכות לדאוג לניהול משק הבית, כיום ניתן לראות נשים קרייריסטיות בעלות רזומה מקצועי מרשים, וגברים שדווקא הם לוקחים על עצמם את המלאכות הקשורות בניהול משק הבית היום יומי. 

יחד עם זאת, המהפכה הזו לא הושלמה כליל, וניתן לראות עדיין את החלוקה המגדרית הזו בקרב אוכלוסיות שמרניות יותר בחברה. אך גם בחברות השמרניות האלו, התודעה כבר מעט השתנתה – והתפיסה שנשים וגברים יכולים למלא כל תפקיד חברתי שירצו בו חלחלה גם אליהן.

מכיוון שהתפקידים המגדריים בחברה כבר אינם כה דיכוטומיים, נושא הטיפוח האישי הוא אינו רק מאפיין של המגדר הנשי. גברים רבים כיום מודעים לנושא טיפוח הגוף והעור, משתמשים בקרמים שונים, מבצעים הסרת שיער ודואגים לשמור על שגרת חיים בריאה ומטופחת. כמובן שתחום הטיפוח עדיין חשוב ביותר גם למרבית הנשים, והן ממשיכות להשקיע זמן ומשאבים בתחום זה, במקביל לניהול הקריירה ו/או הבית שלהן.  

מדוע חשוב לשמור על שגרת טיפוח קבועה?

בין אם אתם גברים או נשים שעוסקים בניהול משק הבית, ההשקעה בבית דורשת זמן רב מדי יום. בכל בית שבו יש ילדים, צריך לבצע בכל יום מספר רב של משימות – הכנת אוכל, העמדת כביסות, ניקיון הבית, הסעה של הילדים למסגרות שונות ועוד משימות רבות, שיכולות להיות שוחקות. כל זה במצב שבו מרבית המבוגרים בישראל עובדים במקביל לניהול משק הבית. 

במציאות כזו, שבה יש לנהל מספר עצום של משימות במקביל, יכולה להיווצר בקלות שחיקה נפשית. לכן, אחד האמצעים דווקא להתמודד עם השחיקה הזו היא על ידי טיפוח העור, טיפוח אורח החיים הבריא וטיפוח הגוף. מלאכת הטיפוח היא דבר שמעניק פאוזה חשובה במהלך ביצוע המשימות היום יומיות. בנוסף, היא מזכירה לכולנו שחשוב לשמור גם על רוגע ושקט נפשי, כדי להצליח לבצע את כל המשימות שלנו וגם ליהנות עדיין מהחיים. 

טיפים לשימור הטיפוח האישי והזוגיות

חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח היומית, שאותה יש להשריש ולהטמיע כהרגל בחיים, הוא השמירה על אורח חיים בריא. למרות שמאוד מפתה אולי לחיות על אוכל מהיר שמגיע במשלוח מדי ערב, חלק חשוב בשמירה על איזון פנימי וטיפוח הוא גם להקפיד על אכילה של מזון שהוא טעים וגם בריא. בנוסף לכך, לא ניתן לדבר על טיפוח מבלי לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע. הפעילות לא חייבת היות דינמית מאוד ואינטנסיבית. היא יכולה גם להיות בעלת איכויות של רוגע ושקט, כמו ביצוע יוגה או טאי צ'י באופן קבוע. 

בנוסף לכך, שמירה על שיגרת טיפוח היא טובה למען שמירה על זוגיות בריאה במקביל לעבודה ולניהול משק הבית, ולכן חשוב גם לשמור על שגרת הטיפוח האישית ואורח החיים הבריא. זוגות רבים שנמצאים בקשר ואינם נשואים, כלומר זוגות שיש להם זכויות ידועים בציבור, וכן זוגות נשואים עם ילדים, זקוקים לכך שלכל בן זוג יהיה את הזמן שלו לעצמו, ואת הפינה השקטה שלו בכל יום. לכן, שמירה על שגרת טיפוח אישית יכולה לסייע מאוד גם בשמירה על משק הבית וגם לתרום לחיי המשפחה והזוגיות.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here