נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים

0
196
קרדיט לתמונה: freepik.com

נולד לכם בייבי? מזל טוב! מה עושים עכשיו? קונים כל מה שצריך, מארגנים ברית אם זה בן, וחגיגה אם זו בת, מקבלים מתנות מכל החברים והמשפחה, ומתחילים לספור את הכסף אם קיבלתם. אה, ולבלות לילות לבנים כמובן.

רגע לפני שאת חוזרת לעבודה, חשוב שתדעי שהמדינה גם רוצה לתת לך מתנה. אמנם, היא בדרך כלל לוקחת, ולא נותנת, אבל גם למדינה חשוב במידה מסוימת להקל עלייך. היא עושה זאת בצורה של הטבת מס הנקראת נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים.

הטבת המס הזו כמובן תקפה רק אם את משלמת מס, והיא חוסכת לך אלפי שקלים כל שנה.

בואו נדבר על זה.

לכמה נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים אתם זכאים?

אבא, תתפלא לשמוע, אבל גם אתה כאן על הכוונת: משנת 2017, הושוו נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים, בין האב לאם. משנת הלידה ועד השנה שבה ימלאו להם 5 שנים. והכי חשוב, שזה רלוונטי גם להורים שחיים בנפרד.

נקודות הזיכוי להן אתם זכאים:

  • 5 נקודות זיכוי בשנת הלידה של התינוק
  • 5 נקודות זיכוי בשנת המס שאחרי הלידה של התינוק, ועד השנה שבה ימלאו לו 5 שנים.

אם ילדת אחרי שנת 2017, את ובעלך יכולים לבקש לנייד נקודת זיכוי אחת משנת הלידה לשנה שאחרי. כך שבשנת הלידה תקבלו חצי נקודה, ובשנה שאחרי, תקבלו 3.5 נקודות זיכוי. זה יעזור לכם במצבים כמו העלאה במשכורת בשנה שאחרי הלידה, מעבר עבודה, או מצב בו בשנת הלידה עבדתם פחות והכנסתם פחות.

את ההקלות על נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים, תוכלו לקבל על ידי:

  • פנייה למעסיק
  • דרך היישום לעריכת תיאום מס
  • פנייה לפקיד השומה שבאיזור מגוריכם.

משמעות ההטבה על נקודות מס

נקודות מס לא זהות לקצבת ילדים, למשל. קצבת ילדים אתם מקבלים לכיס, גם אם עבדתם וגם אם לא. נקודות זיכוי להורים לילדים קטנים, הן נקודות זיכוי ממס. כל נקודה שווה 235 שקלים בחודש, כך שאם הייתם צריכים לשלם מס הכנסה החודש, תצטרכו בזכות הנקודות האלו לשלם פחות, ותקרת המס למעשה עולה.

אם הייתם צריכים לשלם פחות מס משווי נקודות הזיכוי, אין להן משמעות. רק במקרה שאתם צריכים לשלם, תוכלו להמנע מתשלום, ככל ויש לכם עדיין נקודות זיכוי למימוש.

אינדיגו פיננסים – עוזרים לכם לממש את זכויותיכם

אם ילדתן אחרי שנת 2017, נכון לשנת 2023 עדיין נוכל לעזור לכן לקבל החזרי מס לאמהות טריות. הפרוצדורה מתבצעת באמצעות הגשת בקשה מסודרת למשרדי מס הכנסה, והיא כוללת עשרות סעיפים, במטרה להקטין את ההכנסה עליה מוטל המס, ומצד שני, להגדיל את נקודות הזיכוי שלכן, כך שתקבלו מקסימום הנחה בחבות המיסים.

איך זה עובד? יש לנו מחלקה שלימה המעסיקה את כל בעלי המקצוע הקשורים לפיננסים, כמו: רו"ח, יועצי מס, סוכני ביטוח, עו"דים ועוד ועוד. עד כה החזרנו ללקוחותינו מעל רבע מליארד שקלים, תודו שזה סכום ששווה לראות אותו בכיסים של אלפי לקוחותינו, במקום במשרדי מס הכנסה.

אם גם אתן מעוניינות בקבלת החזרי המס, צרו איתנו קשר בהקדם ונעזור לכן. גם בני הזוג שלכן מוזמנים לפנות אלינו, יש לנו איך לעזור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here