מתי משתלם למכור מניות?

מכירת מניות
קרדיט תמונה מאתר: depositphotos

אחת מהדרכים היעילות ביותר להרוויח כסף היא באמצעות רכישת מניות. לא מעט ישראלים מחזיקים במניות של חברות שונות בארץ ובעולם. רכישת מניה מצריכה לא מעט ידע מקדים כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה. אך באותה נשימה ניתן להגיד כי צריך לדיות מתי למכור כל מניה. אם לא תדעו מתי הטיימינג הנכון למכור מניה כזאת או אחרת, מאוד יכול להיות שתפסידו כסף. פתאום תמצאו אתכם במצב שבו כל מה שעשיתם עד כה ירד לטמיון.

האם למכור מניה כאשר השווי שלה יורד?

זוהי אולי אחת מהפעולות הכי שכיחות שאותה משקיעים מישראל ומהעולם עושים. מכירת מניות כאשר השווי שלהן יורד בצורה משמעותית על מנת למנוע עוד הפסדים. זה ברור שאף פעם לא נעים להתמודד עם מניה שמאבדת מהערך שלה, אך עדיין זה לא סוף העולם. תזכרו כי כאשר השווי של המניה יורד ככל הנראה הוא יעלה ממש בזמן הקרוב. לפיכך אנו מציעים לכם דווקא לא למכור את המניה כאשר השווי שלה יורד. תחכו עוד קצת בשביל שתוכלו להחזיר את הסכום שאותו איבדתם.

אז מתי כן מומלץ למכור מניות?

דווקא כאשר השווי של המניה עולה, זה בהחלט הזמן למכור אותה. יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי שווה לחכות עוד קצת על מנת להנות מעלייה נוספת. אך תזכרו כי השקעה במניות היא מאוד טריקית, וכמו שהמניה עלתה היא יכולה גם לרדת. לכן ברגע שהמניה נסחרת מעל לשווי שלה, מוטב לכם למכור אותה. אל תחכו יתר על המידה, כי ההמתנה במקרה הזה עשויה לעלות לכם ביוקר. הקשיבו תמיד לתחושת הבטן שלכם בכל מה שקשור להשקעה במניות.

מה עושים כאשר ישנו שינוי בחברה?

כמו שהבנתם השקעה במניות היא השקעה בחברות כאלה ואחרות. כאשר ישנו שינוי משמעותי בחברה מסוימת ההשלכות יכולות להיות לכאן או לכאן. יש כאלה שמעדיפים למכור את המניה על מנת שהם לא יתמודדו עם הירידות העתידיות. אפשר להתאזר במעט סבלנות על מנת להבין את הלך הרוח לפני שתעשו פעולה שתתחרטו עליה. הרי שינוי בחברה מסוימת עשוי גם להביא איתו דברים טובים ולא רק דברים רעים.

מתלבטים? התייעצו עם איש מקצוע

אם אתם מבולבלים מאוד מכל האפשרויות השונות מוטב לכם להתייעץ עם איש מקצוע. ישנם אנשי מקצוע שמכירים את עולם ההשקעות על בוריו ויכולים לסייע לכם. אומנם השקעה בכל מניה היא שונה, אך עדיין תוכלו לקבל כמה טיפים חשובים מאוד. כאלה שיכולים לאפשר לכם בזמן אמת לעשות את ההחלטות הנכונות. תזכרו כי כל טעות בשיקול הדעת עשויה להביא אתכם להתמודדות עם הפסדים רציניים. זה פלוס גדול מאוד שיש איש מקצוע מנוסה שיכול להסביר לכם מה לעשות. הטיפים האלה יכולים להיות הטיפים שיצילו אתכם בראייה לטווח הרחוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here