מה הוא תהליך ניכיון שיקים

0
369
קרדיט FREEPIK

נכיון צ'קים הינו תחום שקיים כבר הרבה שנים, אבל הרבה בעלי עסקים לא ידעו פעם איך הוא יכול לעזור לייעל להם בניהול של כספי העסק ובתזרים המזומנים החודשי. אולי בעבר התחום הזה היה נקשר אל ערכים שליליים יותר ואפילו פליליים, כמו לדוגמא, השוק האפור. אבל היום אפשר לקבל שירות כזה מהצד של החברות החוקיות והמוכרות אל השוק. למרבה השמחה, היום אפשר לקבל את השירות הזה גם מעוד הרבה חברות ואפילו מוסדות פיננסיים, גם בנקאים וגם חוץ בנקאים. חשוב מאוד להיערך כמו שצריך אל התהליך הזה ולברר כמה שיותר לגבי החברות אשר מעניקות את השירות הזה. תהליך של ניכיון הצ'קים מתחיל קודם כל כשבעל העסק מקבל צ'קים דחויים מהלקוחות שלו, ובגלל זה יש לו חוסר בתזרים מזומנים ראוי בסוף החודש. בעל העסק צריך לפנות אל חברה של ניכיון שיקים בשביל שהם יפדו את הצ'ק, "יקחו" אותו על עצמם וימסרו בתמורה אליו את השווי הכספי שלו, במזומנים או באשראי. בתהליך החברה גובה רף של עמלה מסוימת, בהתאם כמובן אל התנאין של הלקוח העסקי. במרבית המקרים, על הלקוח יש להציג כמה ערבויות ובטחונות, ולהוכיח שהצ'ק שלו חוקי וגם סחיר, ככה שהחברה אכן תוכל להשתמש בו לאחר הפירעון שלו.

התנאים לזכאות

 לא כל בעל של עסק אכן זכאי לשירות ניכיון צ'קים. היום החברות השונות מעמידות כמה תנאים שונים אשר הם הכרחיים בשביל למנוע מהם את ההפסדים והנזקים הגדולים והמרובים. הקריטריונים הכי משמעותיים בקבלה של השירות הזה מתייחסים בעיקר אל הצ'ק עצמו. חשוב מאוד לוודא שהשיק הוסב אל פקודה של חברת הניכיון, ככה שהיא תוכל לסחור בו. כמו כן,  מרבית החברות אכן מבקשות מהבעלים של העסקים להוכיח שכל החתומים על הצ'קים הם בעלי היסטוריה תקינה מבחינה של אשראים וצ'קים והם לא מעורבים בשום פעילות פלילית כלשהי שתהיה.

היכן אפשר לקבל שירות ניכיון שיקים?

אפשר לבצע ניכיון של צ'יקים  בעזרת השירות של הבנקאים ושל חברות האשראי החוץ בנקאיות. אצל מרבית הבנקים ניתן לבצע את השירות הזה כאשר הם מאפשרים גם ניכיון של צ'קים מסחריים אשר דחויים לחצי שנה לכל היותר, ובמרבית המקרים הם גם מאפשרים לנכות כשבעים אחוז מהערך של של הצ'קים, לא יותר מזה. בגלל התחרות הרבה שיש בין החברות השונות, אפשר לקבל תנאים טיפה יותר גמישים מאלה בקרב החברות של האשראי. מומלץ מאוד לערוך חיפוש והשוואה יעילה בין ההצעות השונות אשר ניתנות אל בעל העסק, בשביל להבין מה היא ההצעה הטובה ביותר. בגלל שמדובר כאן בתהליך אשר נושא עמו עמלה מאוד גבוהה, ויכול גם לגרור הפסדים לעסק, חשוב מאוד לגשת אל התהליך הזה בהבנה מלאה שאתם צריכים ומקבלים את התנאים הכי טובים שיכולתם לקבל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here