חדלות פירעון ושיקום כלכלי – כרוכים זה בזה

0
409
קרדיט: freepik

חדלות פירעון ושיקום כלכלי  הינם שני מושגים הנפוצים בהליכי ההוצאה לפועל. חדלות פירעון הוא מצב בו חייבים אינם יכולים לשלם את חובם. מדובר על סיטואציות בהם קיים פסק דין לטובת הנושה ויישומו מועבר ללשכת ההוצאה לפועל לטובת אכיפה ומימוש. שיקום כלכלי נועד לפתור מצב בו החייב אינו יכול לעמוד בהתחייבויותיו במצב שנוצר. עו"ד אתי פרץ קינן עוסקת בתחום וניתן לקבל אצלה מידע רב.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי הם שני נושאים החייבים להיות מטופלים על ידי עורכי דין מנוסים בתחום. חייב אשר גודל חובותיו גבוהים מסך כל נכסיו  אינו יכול לשלם, ולכן, הוא עלול להיות שקוע במצב בעייתי זה לאורך שנים רבות ותמיד קיים סיכוי אמיתי להגדלת החובות עקב קנסות, ריביות ועוד.  החוק מאפשר לו להיחלץ מהבעיה. תחילה על ידי הגעה להסדרי נושים, ובמידה והם אינם מצליחים, להגיש בקשה למתן צו שיביא להליך  מסודר אשר את תוצאותיו יקבעו בעזרת בית המשפט. הנושה מבחינתו נמצא אף הוא במלכוד כי מסתבר לו שאין מצב שיוכל לגבות את מלוא חובו. לכן, גם הוא יכול לבקש את הצו ולנסות להציל חלק ממנו.

תהליך מתמשך ומורכב

התהליך מתחיל בהגשת בקשה לבית משפט, ובמידה והיא מאושרת ימונה נאמן שתפקידו לבדוק את מצבו הכלכלי של החייב. ממצאי הבדיקה מהווים את הבסיס להוצאת צו שיקומו כפי שנקבע בחוק. עמידה בתוכנית  השיקום שנקבעה תאפשר לו לשלם את הסכומים שנקבעו בה. במהלך התהליך יש איסורים שונים לחייב כמו איסור יציאה לחו"ל, שימוש בכרטיס אשראי, לפתיחת עסק וכדומה. זאת, עד לסיום ההסדר בהצלחה. קיימים מסלולים שונים למימוש זכויות אלו הנקבעים, לרוב, על פי גודל החוב.

שירות מקצועי

עו"ד אתי פרץ קינן עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות. הוא מקיף וכולל ייעוץ, ניהול משא ומתן מול נושים, ייצוג, וליווי ככל הנדרש. היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מלימודים, התמחויות והשתלמויות, וכן, ממתן שירות מקצועי ללקוחות רבים לאורך השנים. היא תשמח לשרת כל לקוח נזקק.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here