האם זו תקופה טובה להשקיע בבורסה?

0
3772
האם זו תקופה טובה להשקיע בבורסה?
קרדיט 123rf.com

בניגוד לשיטתם של אנשים רבים, הבורסה היא לאו דווקא מקום ל- "כרישים" או ל- "תותחים כבדים" בלבד. נהפוך הוא – מסחר בבורסה יכול להתאים לכל אחד (ואחת!). לי, לכם ולכל אדם נורמטיבי אחר, המעוניינים למצוא אפיקי השקעה שיש בהם פוטנציאל להשגת תשואות. אך לפני הכול, בואו ונדבר קצת על מהות המסחר בבורסה…

מה הוא מסחר בבורסה?

מסחר בבורסה, בהגדרתו, הוא עשיית שימוש בפלטפורמות מסחר המאפשרות לכם לסחור במכשירים פיננסיים שונים. הבורסה ידועה גם כ – "הבורסה לניירות ערך" ונסחרים בה בין היתר מניות, אג"חים (איגרות חוב), כתבי אופציה, חוזים ועוד. כלל פעילויות המסחר המתבצעות במסגרת הבורסה – מפוקחות על ידי "הרשות לניירות ערך".

לפני שנענה לכם על כותרת המאמר – האם זו תקופה טובה להשקיע בבורסה? אנו רוצים שתכירו את הסיבות המרכזיות לצורך בקיומה של הבורסה בכלל:

  • הבורסה מאפשרת לחברות עסקיות לגייס כספים לצורכי השקעה. הן יכולות לגייס כספים מן הציבור במקום לעשות זאת דרך ערוצים אחרים (כגון בנקים למשל).
  • הבורסה מאפשרת לנו להשקיע במכשירים פיננסיים ולהשיג מכך תשואה.
  • הבורסה ממלאת תפקיד חשוב בהנעתה ובהתפתחותה של הכלכלה הישראלית. בין היתר, היא עושה זאת באמצעות גיוסם של משקיעים זרים.
  • הבורסה תורמת להגברת השקיפות במגזר העסקי. היא עושה זאת דרך פרסום של הדו"חות הכספיים של החברות המשתתפות במסחר הבורסה.

וכעת, נחזור אל גולת הכותרת: האם עכשיו זה זמן טוב להשקיע בבורסה?

ובכן, התשובה לשאלה הזו נעוצה בכמה עובדות. ראשית, חשוב לדעת כי מסחר בבורסה מתאפיין בתנודתיות רבה – מחירן של מניות עולה, מחירן של מניות יורד, ישנן רמות סיכון משתנות ופוטנציאל לתשואה גבוהה לצד סיכון זהה. אך אם אתם שואפים להפוך לסוחרים מוצלחים – כדאי לבחון את הדברים הבאים:

  • לרוב, עדיף להימנע מלהכניס את כל הביצים בסל אחד: במילים אחרות, בכדי שתוכלו להגדיל את פוטנציאל התשואה שלכם ולצמצם את רמת הסיכון, רצוי להשקיע ביותר ממכשיר פיננסי יחיד. פיזור השקעה משמעותו הקטנת רמת הסיכון.
  • הכינו "שיעורי בית": עקבו אחר מדדי מניות המובילים, אחר הכלכלה ומצב המשק, קראו על מצבן העסקי של החברות שאתם משקיעים בהן וחפשו חיזויים של אנליסטים בכירים הנוגעים לתנודות השוק.
  • השקיעו בטווח הארוך: באופן סטטיסטי, מרבית ההשקעות המוצלחות בבורסה, הן כאלו שנעשות לטווח הארוך. בנו לעצמכם תוכנית מסחר מסודרת והתמידו לפעול במסגרתה:
  • תעדו את פעולות ההשקעה שלכם והפיקו מהן תובנות. מה עבד יותר ומה עבד פחות.
  • הגדירו לעצמכם כמה כסף אתם מתכוונים להשקיע במכשירים פיננסיים שונים.
  • הציבו לעצמכם "נקודות יציאה" כך שלא תסכנו את כספם יתר על המידה.

בגדול, כל נקודת זמן שהיא עשויה להיות זמן טוב להשקיע בבורסה. וכאופורטוניסטים אמיתיים, אתם חייבים לחפש אחר ההזדמנויות בשטח, לפעול באופן שקול והכי חשוב – להיות נכונים להשקיע בטווח הארוך.

בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here