פשיטת רגל – מתי נבין שזהו זה?

0
1279
פשיטת רגל – מתי נבין שזהו זה?
מקור freepik

פשיטת רגיל או חדלות פירעון בשמה החדש הוא הליך אותו עובר אדם הנקלע למצב של חובות כבדים שלא מאפשרים לו לחיות אלא שהוא ממשיך להיכנס לבור עמוק יותר מדי חודש. גם סך הנכסים שלו אינם מאפשרים לו לסגור את החובות ולכן הוא צריך לפנות לעורך דין המתמחה בפשיטות רגל וחדלות פירעון וזה ילווה אותו בתהליך, ידריך אותו לגבי הצעדים הבאים ואף ינהל עבורו את השיח מול הגופים השונים: רשויות המיסים, הנושים להם חייבים כסף, בית המשפט ונציגיו ועוד.

מתי נבין שזה הזמן להכריז על פשיטת רגל?

כאשר אנו פותחים עסק אנו מלאים באדרנלין ורצון להצליח שאנו לא יכולים לדמיין אפילו שאנחנו נהיה בתוך הסטטיסטיקה של 95% מהעסקים שסוגרים את העסק בשנים הראשונות שלאחר הפתיחה. בדרך כלל נדמיין הצלחה, שפע, כסף רב, הרבה לקוחות והגשמת חזון. לכן, במידה ומגיעים למצב של חובות ומצוקה כלכלית ומבינים שהבור כל כך עמוק שהוא פוגע לנו בכל תחומי החיים, אז נתחיל לחשוב על איך אנו עוצרים את הנפילה ויוצאים מהבור קודם כל. כבר לא חושבים על כך שהעסק זה הבייבי שלנו או כמה הוא יצליח – חושבים רק איך לסגור את העסק, למחוק את החובות ולחזור שוב לנקודת ההתחלה דווקא עכשיו כשזה נראה בלתי אפשרי. למרות שזה קשה וכואב כאשר אינכם יכולים להוציא את העסק מהבוץ הכלכלי – אל תחכו שתשקעו יותר עמוק – התייעצו עם עו"ד המתמחה בתחום ואם אין ברירה הכריזו על פשיטת רגל.

מה קורה במסגרת ההליך?

במסגרת הליך פשיטת רגל החייב מבקש לפתוח נגדו צו חדלות פירעון ומוסר את הנתונים המבוקשים. במידה והבקשה מתקבלת התיק נפתח וימונה נציג מטעם בית המשפט שיטפל בכינוס נכסי החייב וניהול קופת הנושים. עו"ד שילווה את החייב ינסה להגיע עם הנושים להסדרים בנוגע לתשלום החוב בפריסת תשלומים רחבה אולם במידה ולא יסכימו הם יצטרכו לרשימת הנושים שתקבל כספים מקופת הנושים אליה יפקיד פושט הרגל את כספיו. לאחר 4 וחצי שנים שבהם יחולו מספר הגבלות על החייב ובהן הוא ישלם סכום מסוים בכל חודש לקופת הנושים, ייתכן ויזכה להפטר הפוטר אותו מיתרת חובותיו.

החשיבות של שכירת עורך דין שילווה אתכם:

כידוע הליך פשיטת רגל הוא לא דבר נעים אך עוד יותר לא נעים יכול להיות ההתעסקות מול רשויות המיסים, מול הממונה מטעם בית המשפט, מול הנושים ועוד. לכן חובה לשכור עו"ד המתמחה בתחום שילווה אתכם בתהליך וייצג אתכם מול הגופים השונים כדי להגן על הצד שלכם ולסיים לכם להרוויח את החיים שלכם מחדש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here