ניהול תיק השקעות

0
2062
ניהול תיק השקעות

מהו המוצר?

ניהול תיק השקעות מיועד ללקוחות אשר אין להם את הזמן, הידע או הרצון לנהל עבור עצמם את תיק ההשקעות האישי שלהם.

תיק ההשקעות מנוהל על ידי בעל רישיון לניהול השקעות אשר מתאים את התיק כחליפה המותאמת לצרכיכם האישיים.

מי מנהל?

בתי השקעות בעלי רישיון חברה לניהול השקעות מהרשות לניירות ערך. עובדי החברה העוסקים בניהול השקעות חייבים גם כן ברישיון לניהול תיק השקעות הניתן על ידי הרשות לניירות ערך לאחר עמידה בקריטריונים מסויימים, מבחנים וסטאז’ של 9 חודשים.

ניתן לבדוק תוקף הרישיון באתר הרשות גם לגבי החברה וגם לגבי העובד.

כיצד מנהלים?

בניית תיק השקעות – מבנה תיק ההשקעות נקבע לאחר פגישה עם עובד בית ההשקעות בעל רישיון לניהול תיקי השקעות. בפגישה בעל הרישיון יצטרך להבין את צרכיו של הלקוח, התחייבויותיו, יחס הלקוח לסיכון והבנתו עם המוצר. רמת הסיכון של התיק לרוב נקבעת על ידי קביעת אחוז המניות המקסימלי שיהיה בתיק והאם מותרת השקעה באגרות חוב קונצרניות. שאר התיק יושקע באגרות חוב ממשלתיות.

מהם ההבדלים בין בתי ההשקעות השונים?

בתי ההשקעות הגדולים לרוב מנהלים את הלקוחות באמצעות קרנות נאמנות של הבית וזאת מטעמים של אי יכולת תפעולית לנהל את הלקוחות בצורה של קניה ישירה של מניות ואג”ח, ככל שההיקף המנוהל הוא גדול יותר הגמישות היא קטנה יותר והסיבה השניה היא כמובן כספית, הרווחיות גדולה יותר כאשר הכסף מנוהל באמצעות קרנות נאמנות משום שדמי הניהול גבוהים משמעותית מדמי הניהול הנקבעים עם הלקוח. לניהול באמצעות קרנות נאמנות יש גם יתרונות, דחיית מס, בשל העובדה כי לרוב יחזיקו עבורכם את קרן הנאמנות לתקופה מאוד ארוכה והשינויים יתבצעו בתוך הקרן ולכן נוצר אפקט של ריבית דריבית על ההשקעה בעת רווח, כמו כן ישנו פיזור גדול מאוד אשר קשה להשגה בתיקים קטנים ללא השקעה באמצעות קרנות.

בתי השקעות בעלי היקף מנוהל נמוך לרוב מאפשרים ניהול תיק השקעות באמצעות השקעה ישירה במניות ואג”ח וזאת משום שכאשר ההיקף המנוהל הוא לא גדול מאוד מתאפשרת גמישות גדולה יותר בעת הניהול. אפשרות להיכנס להנפקות שונות ולצאת מהשקעות לא נכונות במהירות.

כמה עולה?

עלויות – העלויות נתונות למשא ומתן. הן לרוב תלויות גודל התיק המנוהל. יש לשים לב כי אם התיק כולו ינוהל באמצעות קרנות נאמנות או אפילו רובו לדמי הניהול הנקבעים אין משמעות משום שהם לא יגבו כלל. בית ההשקעות ירוויח ישירות מקרנות הנאמנות שהוא מחזיק עבורכם ושם כאמור דמי הניהול לרוב גבוהים יותר. חשוב לברר כיצד התיק ינוהל ולהחליט האם השיטה הספציפית שבה נוקט בית ההשקעות מתאימה לך באופן אישי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here