הלוואות חוץ בנקאיות

0
2334
הלוואות חוץ בנקאיות

יש המון סיבות ומצבים שבה אדם נזקק להלוואה : לפעמים יש צורך בהלוואה דחופה, כדי לממן הוצאה גדולה ובלתי צפויה ולפעמים אנשים לוקחים הלוואה בתנאים נוחים כי היא משתלמת יותר משבירת תוכנית חיסכון. בשונה מבעבר, יש בשנים האחרונות גמישות הרבה יותר גדולה במתן הלוואות מאז בעבר ויש היום הרבה גופים חוץ בנקאיים מוסדרים שמעניקים הלוואות בקלות למי שזקוק להן.

הלוואה מהירה ופשוטה

הלוואה חוץ בנקאית, הניתנת על ידי חברת מימון פרטית או חברות האשראי היא במרבית המקרים מהירה וגמישה הרבה יותר מהלוואות שניתנות על ידי הבנקים. הלוואה דרך הבנק, דורשת, פעמים רבות ערביים, חתימה על מסמכים, העמדת ערבויות.. תהליך שאורך זמן ולא מסייע למי שצריך הלוואה מיידית. מי שאין לו קרנות וחסכונות בבנק או שמתקשה להחתים ערבים, יכול להתקל בקשיים ואף בסירוב במתן הלוואה מצד הבנק שלו. הלוואות חוץ בנקאיות, ניתנות בדרך כלל ללא ערבויות ובתהליך מזורז, אפילו מידי. גופים חוץ בנקאיים יגלו גם גמישות רבה יותר לגבי תנאי ההחזר – פריסת התשלומים ומועד פרעון הריבית. יחד עם זאת, הגופים החוץ בנקאיים מפצים על הגמישות והקלות שבה הם נותנים הלוואות בריבית גבוהה משמעותית מהמקובל בבנקים – וזהו החסרון העיקרי של הלוואות כאלה.

מתי כדאי לקחת הלוואות חוץ בנקאיות

הלוואה חוץ בנקאית, ככל הלוואה, צריך לקחת לאחר שיקול דעת רציני ובחינה מעמיקה של כל ההבטים. לא כדאי להתבלבל בגלל הקלות שבה ההלוואה ניתנת וצריך לוודא שגם ההחזר, כולל הריבית יהיה בר החזרה. קחו בחשבון שהריבית הגבוהה, יכול להצטבר לאורך הזמן לסכום משמעותי. לכן, הלוואה כזו צריכה להלקח בידיעה שיגיע אליכם באופן ודאי סכום הכסף איתו ניתן יהיה לסגור את ההלוואה ולא להסתבך. מומלץ להיוועץ ביועץ הלוואות בלתי תלוי (שלא עובד עבור הגורם המלווה) כדי להיות בטוחים שתנאי ההלוואה מתאימים ליכולות ולצרכים שלכם.

מהו גורם חוץ בנקאי?

בעבר, גורם חוץ בנקאי, היה מושג נרדף להלוואה בשוק האפור. מאז שרפורמת בכר נכנסה לתוקפה, ב – 2005, שוק ההלוואות נפתח לגורמים חוץ בנקאיים ממוסדים וחוקיים, מתוך כוונה להפחית את הריכוזיות של הבנקים בתחום. הגורמים החוץ בנקאיים, חברות מימון וחברות אשראי, כאמור, מבוקרים ומונחים תחת רגולציה של משרד האוצר, כדי לשמור על האינטרסים של הצרכן הישראלי. לכן, ניתן היום לקחת הלוואות חוץ בנקאיות מגורם רציני ואמין – אבל חשוב מאוד לוודא שהגוף ממנו את מקבלים את ההלוואה או אכן גוף מבוקר ומפוקח שפועל בחסות החוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here