מידע על נפטר – איך אנחנו יכולים לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורנו

0
1302
מידע על נפטר – איך אנחנו יכולים לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורנו
קרדיט pexels

הרבה פעמים אנשים שהולכים אל עולמם, בין אם מדובר בהורים, אחים/אחיות, בן או בת זוג, ולצערנו גם ילדים, משאירים אחרים פריטי מידע שאינם גלויים וידועים לכולם. לא מדובר רק על פרטים אישיים וסודיים על חייהם, אלא גם על פרטים המתייחסים למצבם הכספי, דברים שמתייחסים להיבטים של תוכניות חסכון, השקעות פיננסיות, תוכניות ביטוח ועוד.

המטרה של אנשים הקרובים אליהם, היא לנסות ולאתר כמה שיותר מאותם פריטי מידע, כמה שיותר תוכניות חסכון או פוליסות ביטוח, בשביל שהם יוכלו להחליט מה לעשות איתם. בחלק מהמקרים זה אומר להודיע לחברה על מותם ולעצור את התשלומים, בחלק אחר, יהיה ניתן לפתוח את התוכניות, לממש אותם, ולהשתמש בכסף שנמצא בהן.

לא תמיד אפשר למצוא מידע על הנפטר בצורה מלאה, יש מקרים בהם אין מספיק פרטים שיכולים לגלות באילו אמצעים ותוכניות הוא השתמש. לעומת זאת, יש מקרים מסוימים בהם זה בהחלט אפשרי. למשל במקרה של פוליסות ביטוח.

איך זה אפשרי בפועל?

אנחנו יכולים לקבל מידע על נפטר לגבי תוכניות ופוליסות ביטוח שעומדות לרשותו, דרך אתר הר הביטוח. אתר אשר מספק לנו את כל המידע הרלוונטי אודות פוליסות ביטוח שונות, פוליסות נשכחות ואבודות, כפולות ואחרות. זה נכון לא רק לגבי אנשים שהסתלקו מן העולם אלא גם לגבינו ולגבי כל אחד מבני משפחתנו.

אך אם אנחנו מחפשים מידע על נפטר שיש לו פוליסות ביטוח שונות, אזי שכל מה שעלינו לעשות, זה להיכנס לאתר, למלא את הפרטים האישיים שלו ואז אנחנו יכולים לקבל תמונה מלאה של כל הפוליסות אשר עמדו לרשותו. זה נכון לגבי פוליסות כלליות, פוליסות ביטוחי בריאות, ביטוח חיים, אובדן כושר עבודה, ועוד שורה ארוכה של פוליסות מסוגים נוספים.

מה אנחנו יכולים לעשות עם המידע שמצאנו?

בעיקרון, יש כמה סיבות מדוע נרצה לדעת אילו פוליסות עמדו לרשותו.

ראשית, ברגע שאנחנו נדע אילו פוליסות עמדו לרשותו, נוכל לדעת גם מה מצבנו (או מצב בן/בת זוג וילדיו). אם נניח יש לו פוליסה של ביטוח חיים, אז אחרי לכתו המוטבים אמורים לקבל את הזכויות שלהם לפי סוג ותנאי הפוליסה. בהיעדר מידע זה, חברת הביטוח לא בהכרח תפעל למימוש זכויות אלו. כשנאתר את הפוליסות, אז נוכל לפעול בנידון.

שנית, אנחנו יכולים לדעת אילו פוליסות קיימות, על מה הוא שילם וכמה, וכמובן אילו פוליסות אפשר לעצור. למשל, אם היתה לו פוליסה מסוימת שניתן לבטל אותה, אז נעשה זאת בשביל שלא ייגבה כסף מחשבון הבנק שלו.

שלישית, יש מקרים בהם יהיה אפשר לדעת האם ניתן לתבוע את חברת הביטוח, אם נניח הוא נהרג כתוצאה מתאונה או מסיבה אחרת, שיש לה כיסוי בפוליסה מסוימת שהוא רכש בעבר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here