מה צריך לדעת לפני שנפגשים עם מומחה לשוק ההון?

0
2142
מה צריך לדעת לפני שנפגשים עם מומחה לשוק ההון?

כמו לפני מבחן באוניברסיטה, לפני שמגיעים לפגישה עם בעל רישיון בתחום, בין אם יועץ השקעות או מנהל תיקים, חשוב להתכונן היטב ולבוא מוכנים. לפני קביעת הפגישה, חשוב לבדוק אם למומחה יש אכן רישיון. את זה אפשר לבדוק באתר רשות ניירות ערך. איך לבחור יועץ מתאים? כמו לפני רכישה של מוצר כזה או אחר, גם במקרה זה בצעו סקר שוב והשוו בין כמה מומחים שונים.

שני דברים חשוב לבדוק לפני שניגשים לשלב הבא: חתימה על הסכם בכתב, על מנת לעגן את כל הפרטים שסיכמתם עליהם באופן רשמי ובדיקה של גובה העמלות ודמי הניהול שנדרש מכם לשלב בתמורה לניהול התיק. חשוב לשמור עותק מההסכם בידכם. בכל מקרה, פגישה ראשונה אינה מחייבת.

אחרי כל הבדיקות, ולאחר שוידאתם כי למומחה איתו אתם נפגשים יש רישיון, הכינו רשימה מסודרת של כל הנכסים שברשותכם. כך, תוכלו להתאים יותר בקלות את מוצרי ההשקעה לנכסים שברשותכם. בנוסף, קבעו לעצמכם מטרות ויעדים לפגישה, מהם הצרכים שלכם כתוצאה מההשקעה, מה מידת הסיכון שאתם מוכנים לקחת על עצמכם.

בזמן הפגישה עצמה חשוב להעלות נקודות הקשורות בתהליך העבודה המשותף, האם אתם רוצים להיות מעורבים בכל הצעדים או רק לקבל עדכונים שוטפים לאחר מעשה? האם הקשר בינו לבינכם יהיה קשר יוזם, או שימתין להוראות מכם?

חשוב לבדוק שוב את נושא הקשר של המומחה לניירות ערך מסוימים. במידה ויש לו אינטרס אישי להפנות אתכם לנייר זה או אחר חשוב שתדעו על כך. משווק ההשקעות חייב לדווח על הקשרים שיש לו לגורמים השונים, אפילו אם לא שאלתם אותו על כך.

אם אתם רוצים ייעוץ רציני ואמין, אל תנסו לבדוק את היועץ עם שאלות כמו "מה לעשות עם הכסף שיש לי". תהליך הייעוץ מתחיל קודם כל בבירור כל המצב הפיננסי שלכם, והבנה כוללת לגבי הצרכים שלכם בהשקעה. לכל השקעה יש יתרונות וחסרונות, ולכן אי אפשר להבטיח השקעה נטולת סיכון. אל תמסכו על יועץ שמבטיח לכם השקעה כזו, ובדקו את העניין שוב. בסוף התהליך, לאחר שהרכבתם את תיק ההשקעות שלכם, עברו עליו ובדקו שהוא מתאים לצרכים שלכם. בכל מקרה, אם עדיין אינכם בטוחים בקשו שוב את עזרת היועץ- חשוב שתדעו לאן הכסף שלכם הולם ומה הוא עושה.

מנהל תיק ההשקעות אומנם מיופה כוח לפעול בתיק, אולם אין זה פותר אתכם ממעקב נבון אחר הפעילות ובחינה האם הפעילות מתאימה לכם או לא. אם לא מתאים לכם, תמיד תוכלו לפנות לממונים או לעבור למנהל תיקים מתחרה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here