ידע זה כוח

0
2545
ידע זה כוח

חשבתם שקל להתעשר תוך שבוע, אולם לוקח קצת יותר זמן מזה לעשות כסף. המציאות, כמו תמיד, הרבה יותר מורכבת. בארה"ב למשל, משקיעים רבים בוחרים ניירות ערך על מנת לבנות תכנית חיסכון לטווח ארוך. כמובן, שבמידה והכוונה היא להשקיע לטווח ארוך יש להשקיע באופן שונה לגמרי, אם מבחינת סוג ניירות הערך, פיזור הסיכונים וכו'.

פיזור תיק ההשקעות חשוב במיוחד על מנת להקטין את הסיכון שאתם לוקחים על עצמכם באמצעות ההשקעה.תיק השקעות קטן חייב להיות חכם יותר מכיוון שהאפשרויות לפזר את ההשקעה בתיק קטן אינן רבות. כדי ליצור פיזור מתאים אפר להיעזר למשל באפיקי השקעה המבוססים של פיזור כמו למשל קרן נאמנות. מומלץ לאסוף כמה שיותר מידע על שוק ההון לפני שמתחילים, ולהתאים כמובן את ההשקעה לנכסם שברשותכם.

הטיול להודו אחרי צבא אולי עזר לכם להבין מי אתם, אבל לפני שאתם בונים תיק השקעות חשוב שתגבשו לעצמכם גם זהות פיננסית ותהיו בטוחים לגבי המטרות שלכם. חשוב למשל לבדוק שאלות כמו:

  • האם מתאימה לכם יותר השקעה לטווח ארוך או לטווח קצר?
  • מה גובה הסכום שאתם יכולים (או מוכנים) להשקיע?
  • מה רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת? האם אתם מבינים מה המשמעות של כל סיכון?
  • מה מידת השקעה שאתם יכולים להעניק לניהול התיק שלכם מבחינת זמן, מאמץ ורכישת ידע?

גורמים נוספים שחשוב לקחת בחשבון תוכלו לברר עם המומחה איתו תתייעצו. לפני כל החלטה נסו לאבחן במדויק את צורכי ההשקעה שלכם, גם לבד וגם יחד עם בעל הרישיון. לנתונים כמו מצב משפחתי, מצב תעסוקתי, קביעות בעבודה, מספר ילדים וגילם יש השפעה על המצב הפיננסי שלכם.

בנוסף, חשוב לברר אילו הכנסות יש לכם, מה ההוצאות הקבועות שלכם? האם יש לכם חובות? כמובן שיש לרכז נתונים לגבי ההכנסות שלכם, משכורת חודשית, תוכניות חיסכון, תיקי השקעות קיימים וכד'. מידת הסיכון שתוכלו לקחת תלויה גם במידת הידע והניסיון שלכם בשוק ההון. ככל שתרכשו יותר ידע תרשו לעצמכם לקחת יותר סיכונים.

זה לא מבחן אמריקאי, ולא חייבים לדעת הכל מראש. אבל במידה ולמנהל התיק שלכם או ליועץ לא יהיה המידע המלא יתכן שההמלצה שלו לא תהיה מספיק מהימנה ותבסס על מידע חלקי. לכן, הבדיקה המקדימה הינה קריטית להצלחת התיק ולהגדלת הרווחים שלכם ממנו. הכינו את כל המידע מראש ורכזו אותו לקראת הפגישה בצורה מסודרת וברורה. מכאן, הדרך להיות מיליונר מעולם לא נראתה קצרה יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here