מה זה נסח חברה ולמי המידע בו יוכל לעזור?

0
4593
מקור: Pixabay

אם אתם עומדים בפני צעד גדול בעסק, נתקלתם בקשיים מול עסק מסוים או רוצים להבין איפה אתם הולכים לעבוד, נסח חברה הוא אחד הדברים החשובים שתוכלו לקרוא לפני כל אחד מהתהליכים הצפויים לכם. המסמך החשוב הזה, אותו אפשר להוציא בקלות באתר רשות המיסים, מעניק אינפורמציה חשובה מאד.

אז מה זה בעצם נסח חברה?

נסח חברה הוא מסמך המופק מתוך המידע הנמצא במאגר של רשם החברות. הוא כולל מידע נרחב על חברה או עסק בישראל ובין היתר אפשר למצוא בו מידע על בעלי מניות, שעבודים וחובות, דירקטורים ופרטים על הפעילות שלהם בחברה, שותפויות ועוד.

באמצעות נסח החברה תוכלו להבין אילו מניות חולקו ומה שוויין, הון המניות, הגבלות מסוימות על החברה, הפרות חוק רשומות, חובות לרשות המיסים וכדומה. חשוב לציין שנסח החברה מספק נקודת מבט בסיסית ביותר על חברה מסוימת אבל יכול לרמוז על דברים בעייתיים ולתת תשובות לשאלות מסוימות.

כדי לקבל מידע יותר רחב על חברה אפשר לפנות למשרד חקירות המתמחה באינפורמציה על חברות ולהרחיב את המידע הנמצא בנסח החברה.

מתי כדאי להוציא נסח חברה?

כדאי להוציא נסח חברה לקראת צעדים מסוימים הקשורים לחברה ספציפית.

כך למשל לקראת שיתוף פעולה עסקי או כלכלי עם חברה כלשהי, יצירת הסכמי התקשרות כמו הסכמי השקעה, הלוואות או ביטוחים, העסקה על ידי החברה, עבודה כספק עבור חברה או כאשר חברה מסוימת לא שילמה עבור שירות שסיפקת לה ויש צורך בנקיטת צעדים כלשהם נגדה.

המידע המוצג במסמך נסח חברה הוא מוגבל ולכן מעניק רק כיוון שממנו אפשר לצאת ולחקור יותר על מצב החברה.

איך מוציאים בפועל נסח חברה?

את נסח החברה אפשר להוציא בקלות על ידי פנייה לרשם החברות. יש אפשרות לראות ולעיין בנסח החברה אונליין או להנפיק את הנסח תמורת תשלום סמלי הנקבע על פי תאריך העדכון של נסח החברה. חשוב להבין שנסח חברה מעודכן נכון ליום בו הוזנו הנתונים – כלומר ההנפקה, אך לא תמיד מדובר במידע מעודכן אונליין באופן קבוע.

אם מדובר בחקירה בסיסית בלבד, אפשר להימנע מהתשלום ולהוציא את המידע לצפייה אונליין דרך אתר אינטרנט של רשות המיסים את המידע על כל חברה הרשומה ברשם החברות אפשר לקבל על ידי הקשה של מספר ח.פ או תעודת זהות רלוונטי או חיפוש לפי שם החברה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here