מדוע חשוב כל כך לבדוק את הרקע של השוכרים?

0
1857
מדוע חשוב כל כך לבדוק את הרקע של השוכרים?
תמונות DEPOSITPHOTOS

יש לכם דירה להשכרה? כנראה שעמלתם לא מעט כדי להגיע לכך שבדורנו יעמוד לרשותכם נכס כזה, ולא משנה על איזה מיקום בארץ מדובר. בדיקת שוכרים הינה בדיקה הכרחית, מומלץ לבחון כמה וכמה שוכרים פוטנציאלים ולא להתפשר על אחד שאתם לא מרגישים בטוחים לגביו. בדיקת רקע על שוכרים הינה הכרחית והנה הסיבות לכך:

  • עבר בעייתי – עבר בעייתי מתחלק לשני נושאים עיקריים כאשר מדובר על עולם השכירות. הדבר הראשון הוא עבר כלכלי בעייתי, ברגע שהשוכר עם בעיות כלכליות ובעבר היו לו צ'קים שלא ניתן לפרוע אותם – לא תרצו להתעסק עם אדם כזה. יש חברות שונות שמטרתן לבדוק את הנתונים האלה, אל חשש. הדבר השני הוא עבר פלילי, לא תרצו לשכור דירה לאדם שיש לו עבר פלילי – יש הרבה סיבות לקבלת עבר פלילי, חלק מהסיבות קשורות לוונדליזם וחלק מהסיבות אף חמורות יותר, תחשבו טוב טוב מי אתם רוצים שיגור בבית שלכם.
  • מעבר מרובה – כאשר אתם מחפשים שוכרים חדשים אתה מחפשים שוכר לתקופה ארוכה. לא פשוט כל תום חוזה לחפש דיירים חדשים, זאת עבודה שלוקחת לא מעט זמן. ברגע שאתם רואים שוכר שעובר דירות על בסיס קבוע, בין אם יש לו עבר בעייתי או לא, כדאי להימנע מכך. חפשו דיירים שיגרו אצלכם לטווח ארוך, כאלה שתוכלו לרקום איתם שיח ומערכת יחסים בריאה.

בדיקת רקע על שוכרים – איך עושים את זה?

אוקיי, נצא מנקודת הנחה שאתם לא חוקרים פרטיים ואין לכם את המידע של השב"כ בטלפון… בשביל לעשות בדיקת רקע על שוכרים המתכוונים להתגורר בדירה שלכם, עליכם לפנות לחברה שמתמחה בכך. יש מספר חברות היום בארץ שזו ההתמחות שלהם, בדיקת רקע על שוכרים דרך רשתות חברתיות ומאגרים משפטיים, וכמובן בדיקות פיננסיות אותן ניתן לבדוק דרך הבנק. חשוב להדגיש שהבדיקה מוגבלת כיוון שמדובר על חדירה לפרטיות של אותו אדם, הבדיקה נעשית באופן המותר על פי חוק והאינפורמציה שמגיעה אל המשכיר היא קריטית.

האם עושים בדיקת רקע על כל שוכר?

התשובה היא לא. אין לכם זמן להתעסק בבדיקות עבור כל שוכר שמגיע לראות את הדירה. את הסינון הראשוני עושים בעיניים. כל אדם יודע להבחין בין לקוח פוטנציאלי ובין מישהו שאתם לא תסתדרו איתו, הרושם הראשוני הוא חשוב כאן ויש לבוא ניטרליים אך חדים לפגישה הזו. מומלץ לשאול כל מיני שאלות רלוונטיות למצב כמו שאלות לגבי העבודה של הלקוח, מדוע הוא עובר, בעל חיים וכו'… הגיעו מוכנים לפגישה הראשונית עם שאלות שהכנתם מבעוד מועד, אל תתביישו לשאול כמה שיותר שאלות, מדובר על הנכס שלכם. גם אם התהליך לוקח זמן, זכרו שבחירה נכונה של משכיר יכולה להקנות לכם ראש שקט לטווח הארוך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here