כתיבת תוכנית עסקית – הדרך להימנע ממשבר בעסק

0
1486
כתיבת תוכנית עסקית - הדרך להימנע ממשבר בעסק
קרדיט תמונה: shutterstock.com

כל בעל עסק יכול למצוא את עצמו תחת קשיים או במשבר עסקי שיצוצו משום מקום. המשבר יכול להביא איתו פגיעה בהכנסות, ירידה במספר הלקוחות, או משבר כלכלי. בשלבים אלו כאשר העסק לא נבנה נכון כלכלית ועם תזרים מזומנים שלילי המדרון, חלקלק באשר לתופעות הלוואי שעלולות להגיע. אבל – יש פתרון ולא חייבים לשקוע! – בשלב הקמת העסק או במהלך הפעילות של העסק חשוב לפנות לחברה שאנשי המקצוע שבה מכירים את עולם העסקים ויודעים איך לסייע לכל בעל עסק להתמודד עם משבר או קושי.

תקופות משבר יכולות להיות עונתיות, כלומר כאלה שבמהלכן ידוע שיש ירידה מסוימת בהכנסות או במספר הלקוחות שמגיעים וייתכן שמשבר לאומי הפוקד את המדינה כולה משפיע גם על התפקוד של העסק. בפועל – אין זה משנה מה הגורם, שכן בזכות הערכות טובה, יעילה, כזאת שמתבצעת עם הראש למעלה וחשוב מכך – בליווי וסיוע צמודים של אנשי מקצוע מעולם הייעוץ העסקי – אפשר להתאושש ולצאת מהמשבר עם ראש מורם ובצורה טובה, נכונה ויעילה. החוכמה טמונה בבנייה של תוכנית עסקית שלוקחת בחשבון הרבה מאד פרמטרים ונתונים ולאורה אפשר להמשיך קדימה ולצלוח את תקופת המשבר.

מהי תוכנית עסקית ואיך היא מסייעת להתגבר על משברים?

תוכנית עסקית, כשמה כן היא, כאשר היא מבוצעת נכון ותוך התאמה מושלמת לכל עסק בנפרד – היא האורים והתומים שלאורם יתפקד בעל העסק ואחריו כל העובדים והספקים. בתוכנית יפורטו כל הסעיפים שקשורים להתנהלות יומיומית, כלכלית, עסקית, כספית, מה קורה מבחינת לקוחות וקהל יעד, פעולות שקשורות לפרסום ושיווק העסק, פיתוח עסקי ויצירת מוצרים או שירותים חדשים ועוד. התוכנית העסקית בעצם מפרטת מצבים ותרחישים שונים ואת אופן ההתמודדות איתם הלכה למעשה, על בסיס יומיומי. בדרך זו, כאשר יש לאן לפנות ומהיכן לשאוב תשובות לשאלות – הרבה יותר קל להתמודד, יש תחושת ביטחון של תשתית יציבה ובסיס איתן וכשיודעים ובטוחים שהתוכנית העסקית נכתבת  בהתאמה לכל עסק "בתפירה אישית"  ופועלים לפיה לרוב אפשר לצלוח את המשבר בצורה טובה  .כאשר אנו בשליטה מלאה על העסק על כל פרמטר ופרמטר אנו יכולים לפעול בשיקול דעת ולא להילחץ מתנודתיות אשר לא תלויה בנו . 

בניית תוכנית עסקית בליווי צמוד של אנשי מקצוע

בנייה של תוכנית עסקית היא תהליך שיש בו כמה וכמה שלבים, כתלות בעסק עצמו, בתחום העיסוק שלו ושלל פרמטרים נוספים שקשורים אך ורק בו. בחברת Plan B תמצאו אנשי מקצוע מעולם הייעוץ העסקי שיש להם ניסיון רב בבניית תוכניות עסקיות בשלל תחומים ועיסוקים, שביצעו את התהליך עם ועבור עסקים קטנים כגדולים וראו את ההזדמנויות העסקיות אפילו בזכיינות בעסקים אלו. חברי הצוות בעלי תושייה ומחשבה יצירתית שבזכותן הם מוצאים בדיוק את הפעולות הנכונות להציע לכל בעל עסק. החברה מתמחה בליווי, סיוע ומתן שירותי ייעוץ לחברות ועסקים מתחום המזון ויד ביד עם היועצים המנוסים – אפשר לצלוח כל משבר או תקופה של קושי. על מנת לבנות לכל עסק את התוכנית העסקית שלו יבוצע ניתוח מעמיק של שלל נתונים חשובים אודות העסק – 

  • בחינה מדוקדקת של הירידה בהכנסות והבנה מדוע היא מתרחשת.
  • בדיקת האזור הגאוגרפי של המסעדה או בית הקפה וניתוח של האווירה או אירועים שונים שקורים, אם ברמה הלאומית ואם ברמה המיידית של העיר או השכונה.
  • בדיקה של תמחור המנות, המוצרים והשירותים – זאת לצורך הערכה מחודשת של עלויות תפעול אל מול רווח ו-וידוא שאין חריגה מהערכות קודמות (או שיש ואז צריך לבצע חישובים מחדש).
  • עלויות כוח אדם – מהן, איך הן משפיעות על המשבר שפוקד את העסק ובאיזו דרך אפשר להתייעל במישור זה.
  • בחינה של שינוי המוצרים או התפריט לצורך התאמה למצב חדש או לצורך צמצום הוצאות.
  • בחינה מדויקת ופרטנית של הכנסות אל מול התחייבויות מוסר התשלומים של העסק ובניה נכונה של תזרים המזומנים.

עסק בריא הוא עסק עם תזרים מזומנים חיובי!!!!

שלבים אלו  של מחקר מעמיק שמבוצע בשיתוף פעולה מלא ביין בעל העסק ואנשי המקצוע של חברת Plan B היא הדרך הנכונה ביותר להצלחה. 

לפרטים נוספים בנושא ייעוץ עסקי או טיפים לבניית תכנית עסקית צרו עימנו קשר 072-394-5578

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here