החזר מס – למי מגיע?

0
2073
החזר מס – למי מגיע?

בטח לא פעם ולא פעמיים שמעתם על המושג "החזר מס", והרעיון שמס הכנסה מחזיר או נותן לנו כסף נשמע לנו מאוד טוב, אבל איך זה עובד? ולמי מגיע החזר שכזה?

החזר מס נשמע מאוד נחמד, מה? מס הכנסה רוצה להחזיר לי את המס שהוא גבה ממני?

לא בדיוק. מס הכנסה לא סתם מחזיר כספים.זה הולך ככה: המס שאנחנו משלמים מדי חודש בחודשו מחושב לפי הכנסה שנתית, ומה שאנחנו רואים בתלוש המשכורת תחת חישוב המס זהו הסכום השנתי הממוצע לחודש לתשלום, ולכן, אם הפרשתם כסף לקופת גמל או שלא עבדתם מספר חודשים ולכן לא קיבלתם משכורת או שאתם גרים בישובי ספר או עיירות פיתוח או אם יש לכם קרוב משפחה מדרגה ראשונה שמימנתם לו טיפולים רפואיים, מגיע לכם החזרי מס.

ההחזר נובע בעצם מתשלום משוערך שלנו מדי חודש במשכורת כאשר אחרי התחשבות בגורמים המצוינים לעיל מתעוררת ההבנה כי תשלום המס לא בדיוק תאם לתנאים שלנו ומתברר שהיינו צריכים לשלם פחות מס.

איך מחשבים את החזרי המס?

בנוסף לתלושי המשכורת החודשיים שאנחנו מקבלים ממקום העבודה, מדי שנה אנחנו מקבלים בנוסף מה שנראה כמו תלוש משכורת שמכיל בתוכו מידע על כל השנה שעברה, בעצם מן פרוט על כל המשכורות החודשיות באופן שנתי. לתלוש זה קוראים טופס 106.

על מנת להגיש בקשה להחזר מס עלינו להצטייד בטופס 106 ובנוסף עלינו להצטייד בקבלות מקוריות של המפורט לעיל וברגע שיש בידינו את כל הקבלות ואת טופס 106 אנחנו יכולים לגשת לסניף מס הכנסה הקרוב אלינו, ולמלא את הטופס המתאים להחזר המס.

מחפשים רואת חשבון מומחית ל- החזרי מס הכנסה לשכירים? צרו קשר עוד היום עם ענת דדוש 050-2858505.

וכמובן שיש דרך קצת יותר קלה מללכת למס הכנסה, לעמוד בתור, למלא טפסים…

כיום ישנן מגוון חברות וסוכנים שמתעסקים בהחזרי מס שישמחו לבצע את עבודת הבדיקה בחינם, וכמובן שאם מתברר כי כן מגיע לכם כסף בחזרה – הם כבר יתקזזו עם אחוז מסוים מהכסף שתקבלו.

יש לשים לב, כי את החזרי המס ניתן לערוך עד ל-6 שנים אחורה. ז"א ניתן לחשב החזרי מס עד לתקופה של 6 שנים ולקבל את ההחזר על כל השנים האלו, אך אם עברו 6 שנים שבהן לא ביצעתם החזר מס, הכספים לא יוחזרו אליכם.

אם ברצונכם למלא דוח שנתי מס הכנסה ומחפשים רואה חשבון? פנו לענת דדוש

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here