החזרי מס – איך זה עובד?

0
1909
החזרי מס - איך זה עובד?
קרדיט pixabay

עובדים כשכירים? ייתכן שמגיע לכם לקבל החזר מס. החזרי מס מגיעים לאנשים במקרים שונים: תיאום מס שלא בוצע בעקבות עבודה בשני מקומות עבודה, עובד אשר פוטר ממקום העבודה ולא סיים את שנת המס, שינויים בסטטוס האישי של העובד (גירושין, הצורך לשלם מזונות), חיילים משוחררים מגורים במקומות בעלי עדיפות לאומית (נגב, גולן, שומרון) ועוד. כשחייבים לכם כסף, אין סיבה לשבת בחיבוק ידיים. אתם בהחלט יכולים לקבל את הכסף בחזרה.

כל מה שצריך לדעת על הגשת בקשה להחזר מס

אז איך מגישים בקשת החזרי מס? כך עושים זאת נכון:

  • את הבקשה עצמה יש להגיש לפקיד השומה של מס ההכנסה באזור מגוריכם.
  • אם אתם שכירים, תידרשו למלא טופס 135 ולצרף אליו את המסמכים המפורטים בטופס.
  • חשוב לצרף את טופס 106 (הניתן מהמעסיק), לצד אישורים שונים המוכיחים שאתם זכאים להקלות במס: תרומות, תשלום לקופת גמל, אישורים בריאותיים, אישורים משפחתיים וכדומה.
  • לבקשת החזר מס מצרפים גם צילום אסמכתא או המחאה במטרה לאמת את פרטי החשבון.
  • אם אתם מעוניינים לבקש החזר מס בעבור יותר משנה אחת, יש להגיש בקשות נפרדות לכל אחת מהשנים ולצרף אליה את כל האישורים הדרושים.
  • אם מגיע לכם החזר, הוא מבוצע ישירות לחשבון הבנק. כמו כן, להחזרי המס מצמידים גם הפרשי הצמדה וכן ריבית של 4%.

מתבלבלים בין כל הטפסים והאישורים? לא בטוחים אם בכלל מגיע לכם החזר מס? חברת טקס פיננסים מציעה לכם שירותי החזרי מס מההתחלה ועד הסוף. הנציגים המיומנים בודקים את הנתונים שלכם ומודיעים לכם אם מגיע לכם החזר מס. אם יש סיכוי לקבל כמה מאות או אפילו אלפי שקלים, מתחילים מיד באיסוף כל הנתונים והגשתם לרשויות. בתום התהליך אתם מקבלים את הכסף היישר לחשבון הבנק שלכם.

מעובד שכיר לבעל עסק מצליח

רוצים להיות מודעים יותר להחזרי המס, להגשים את החלום שלכם ולפתוח עסק? לפני הכול, אתם צריכים לדעת לא רק איך לפתוח עסק, אלא גם איך להצליח בעסקים. ובכן, אין נוסחה אחת להצלחה, הכול תלוי בתחום שבו אתם עוסקים, במתחרים שלכם ויש אומרים גם בלא מעט מזל. אך יש דבר אחד שיכול להגדיל את הסיכויים שלכם להצליח והוא עבודה לפי כללים ברורים. זכרו שברגע שאתם מתנתקים מעבודתכם כשכירים ויוצאים לעצמאות, אתם אחראיים לעצמכם ולאנשים שעובדים אתכם.

סביר להניח שבשנים הראשונות תצטרכו להשקיע שעות רבות בעסק, עד שבקושי יישאר לכם זמן לבני המשפחה והחברים. לפיכך, אתם צריכים להכין את כולם לשנים בלתי פשוטות ולהבין בעצמכם לאן אתם נכנסים. ובסופו של דבר, אי אפשר לוותר על כל העניינים הביורוקרטיים שבפתיחת העסק (פתיחת תיקים ברשויות, הוצאת חשבוניות וכדומה), וכן עליכם להכין תכנית פעולה לעסק החדש וגם למצוא מקורות הכנסה ש"יחזיקו" את העסק במהלך התפתחותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here