דיווחים כספיים באנגלית עסקית: איך לעשות את זה נכון?

0
2003
דיווחים כספיים באנגלית עסקית: איך לעשות את זה נכון?
מקור FREEPIK

לאורך העשורים האחרונים חלו שינויים מהותיים בעולם המסחר והעסקים, בדגש על קשרים חובקי עולם והתנהלות בכללים אוניברסאליים. אחת התופעות הבולטות הקשורות למגמה זו היא תחום החשבונאות והדוחות הכספיים אשר בו השימוש במינוחים באנגלית הפך לנפוץ ונדרש.

ראיית חשבון בשפה האנגלית

כידוע, על הדוחות הכספיים של החברה או העסק אמון רואה החשבון. וכיאה לאומת הסטרטאפ וההייטק ישנו צורך בהתכתבויות רבות בשפה האנגלית, בין אם מדובר בהסכמים, מסמכים של החברה, דוחות תזרים מזומנים, תקציבים, תשקיפים, דוחות פנימיים וכן הלאה. על כן, רואה חשבון באנגלית חייבים להכיר את כלל המינוחים החשבונאיים, בין אם על פי הנהוג בישראל או באמריקה, וכן היבטי מיסוי, עסקים ומשפטים – הכל בשפה האנגלית. עליו להיות בקיא לחלוטין במשמעותם של הדוחות הכספיים באנגלית שעוברים תחת ידיו, בכללי IFRS הבינלאומיים, וגם לדעת לתרגם את הדרוש תרגום לעברית ולאנגלית, ואף בין מטבעות שונים. הדבר חשוב כמובן לאנשי הכספים בחברה עצמה וגם למשקיעים ושותפים עסקיים.

הצורך בדוחות כספיים באנגלית

מן האמור לעיל ניתן להבין כי רואה חשבון באנגלית הוא בורג מרכזי בכל חברה המנהלת קשרי חוץ עם גורמים בינלאומיים, בין אם גורמים פרטיים, מוסדיים, בורסות וכדומה. לדוגמא, מי שצריך דוחות כספיים באנגלית הן חברות סטרטאם המתכננות לעשות אקזיט, ולשם כך עליהן לעבור בדיקה מקיפה הכוללת את הצגת מצבה הכלכלי של החברה, כמובן באנגלית. למעשה, דברים אלו נכונים לגבי כל חברת הייטק או אחרת המחפשת משקיעים בינלאומיים ואף מקומיים, שכן אנגלית היא השפה האוניברסאלית. אולם בחברות סטרטאפ הצורך בולט עוד יותר שכן כבר למן השלבים הראשונים ישנה חשיבה על המשקיעים ועל האקזיט, ולכן צריך לנהל את החשבונות באנגלית ובסטנדרטים בינלאומיים. כך ניתן לספק בעת הצורך את כל המידע, באופן ברור ומובן, למשקיעים חיצוניים שמביעים עניין ללא צורך בתרגום.

בנוסף, הצורך בשירותי רואה חשבון באנגלית נחוץ עבור חברות בעלות פעילות גלובאלית, המחזיקות מטה מרכזי במדינה מסוים כגון ישראל, ויש להן עוד שלוחות, משרדים, מפעלים וסניפים במדינות שונות. עבור חברות כאלו ישנה חשיבות רבה ליצירת אחידות. כמובן שהצורך בשירותים אלו עולה גם בקרב חברות המתכננות לצאת להנפקה בבורסות השונות בעולם, החל מוול סטריט ועד ללונדון. יש לציין כי ניהול החשבונות מראש בשפה האנגלית עם תוכנות רלוונטיות, מאפשרות לעבור בקלות רבה יותר ליצירת הדוחות הכספיים הנדרשים, והדבר גם יותר רושם יותר טוב בפני הגורם המתעניין בחברה ונגישות טובה יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here