חישוב מס שבח?

0
1750
חישוב מס שבח?
מקור freepik

מס שבח משלם כל אדם אשר מוכר דירה. המס הוא הרווח שנוצר בין המחיר ששולם על הדירה כאשר נקנתה לבין מחירה הנקוב כאשר היא נמכרת.

החל מינואר 2014, נכנס עדכון דרמטי לנושא של מיסוי עסקאות נדל"ן. עד אז חל פטור גורף ממס רווח על מכירה דירה אשר נמכרה אחרי 4 שנים בהם נמכרה דירה קודמת של אותם בעלים. מי שהחזיקו ביותר מדירה אחת ומכרו אותה, נהנו מפטור מוחלט ממס שבח. הם כמובן דאגו למכור כל דירה בטווח של ארבע שנים ולכן לא שילמו את המס. זה היה החוק.

אולם מאז חלו תקנות חדשות והמוכרים דירה שנייה (ולא משנה כמה זמן חלף ממכירתה של הראשונה), אמורים לשלם מס שבח בשיעור של 25%.

אם מדובר בדירה יחידה, עדיין יקבל המוכר פטור, בתנאי שהוא החזיק בה למשך 18 חודשים לפחות.

איך מחשבים מס השבח – מחשבון מס שבח

באמצעות מחשבון מס שבח, ניתן בוודאות לדעת כמה כסף עליכם לשלם למס שבח בגין מכירת דירה. אנו ממליצים לכם להתייעץ בנושא זה עם משרד ייעוץ מס מוביל. אומנם נקבע כי שיעור המס על מכירת דירה שנייה יהיה 25%, אבל הרווח יהיה יחסית לרישום של הדירה משנת 2014, מועד שינוי התקנות ואילך. יש צורך בשימוש של מחשבון מס שבח לצורך החישוב. התחשיב אמור להיות לפי הרווח של שתי התקופות, התקופה שלפני התיקון בה היה פטור ממס שבח, והתקופה אחרי התיקון המחייבת במס.

השיטה שעודכנה בשנת 2014 לחישוב המס היא שיטה ליניארית, ואם אתם זקוקים לחישוב מס שבח, היעזרו במשרד יעוץ מס.

מתי יש החזר מס שבח?

חישוב מס שבח נעשה לעתים באופן מוטעה, ולפיכך ייתכן כי למוכר אף יגיע החזר ממס שבח.  חישוב רווח הוא הפרש בין שווי מכירת הנכס לבין שווי הרכישה בקיזוז הוצאות ותוספת פחת, בתיאום עם המדד בזמן המכירה.

החישוב ייעשה על בסיס הרווח ממכירת הדירה אבל יכלול משתנים נוספים כמו הכנסות, זיכויים, ניכויים, הפסדים, קיזוזי הפסדים, כדאיות פריסה ועוד. אם יועץ מס שלכם יעשה שימוש מושכל בפרמטרים האלה ייתכן ובכלל תגלו כי מגיע לכם החזר מס שבח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here