איזו חברה מציעה את קופת הגמל הטובה ביותר להשקעה?

0
832
איזו חברה מציעה את קופת הגמל הטובה ביותר להשקעה?
תמונה: pixabay.com

כשחיפשתם אפיק חיסכון בוודאי נתקלתם באפשרות של קופת גמל להשקעה, וזה לא מפתיע. מדובר בכלי מצוין המאפשר לכם להשקיע את הכסף שלכם בידיעה שאתם יכולים לפדות אותו, בעיקרון, מתי שתרצו, ולא בהכרח לחכות לגיל הפרישה (אם כי זה ישתלם לכם בזכות פטור ממס שתקבלו).

חברות השקעות ופיננסיים רבות בישראל מציעות שלל קופות גמל להשקעה, כולן מתבססות על אותו עיקרון אך כמובן שתוכלו למצוא הבדלים ביניהן. אם אתם מחפשים את המקום הטוב ביותר לפתוח בו קופת גמל להשקעה, עליכם לקחת בחשבון כמה פרמטרים שיעזרו לכם לבחור נכון ולשם כך התכנסנו כאן. אז מה צריך לקחת בחשבון כשפותחים קופת גמל להשקעה?

הניסיון של המוסד הפיננסי

קופות גמל להשקעה "נולדו" בשנת 2016, כך שהן נחשבות למוצר טרי יחסית בשוק החיסכון. עם זאת, הן פופולריות מאוד בישראל ומוכיחות את עצמן שוב ושוב ככלי חיסכון יעיל ונוח. על אף שהמוצר נחשב חדש, בתי ההשקעות המציעים לכם אותו הם בעלי ניסיון רב שנים ועליכם לקחת אותו בחשבון בבואכם לבחור קופת גמל להשקעה.

ערכו בדיקה קצרה על אפיקי השקעה אחרים בבית השקעות, כאלה שקיימים יותר שנים, בחנו את הביצועים שלו ועמדו על הוותק של המוסד כדי להיות בטוחים שזהו מקום רציני שיטפל נכון בכסף שלכם. בנוסף, ברשת תוכלו למצוא דירוגים שונים של בתי השקעות על סמך ניסיון של משקיעים, שיכולים מאוד לעזור לכם בהחלטה.

רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת

במידה ותרצו להשקיע במסלול המנייתי, כדאי שתגדירו מראש מהו טווח הסיכון אותו תרצו לקחת. שוק המניות הוא נזיל ומשתנה תדיר, ולכן יכול להיות שתחילה השקעה תיראה לא כדאית, אך הסתכלות לטווח הרחוק תראה כי התשואה משוק המניות תהיה גבוהה ומשתלמת.

התשואה לאורך השנים

בהמשך ישיר לרמת הסיכון שהגדרתם, מה שיעזור לכם לקבל תמונה מלאה יותר על התשואות הוא בדיקה של התשואה שהתקבלה בבית ההשקעות לאורך השנים. לא תצטרכו ללכת רחוק מדי, הרי, כאמור, מדובר במוצר שהושק לפני מספר שנים. בררו על התשואה במסלול ההשקעה שרלוונטי לכם, אך גם במסלולי השקעה אחרים, כדי לקבל מידע מהימן.

דמי הניהול

עד כמה דמי הניהול בקופת הגמל הם אטרקטיביים עבורכם? הכל תלוי במידת ההשקעה שלכם ובתשלום הנוסף שתתבקשו לשלם בדמות דמי הניהול. מאחר וקיים הבדל בין בתי ההשקעות, חשוב לשים לב במיוחד לפרמטר הזה ולעשות את השיקולים שלכם.

היצע מסלולי ההשקעה

ישנם לא מעט מסלולי השקעה בקופות הגמל להשקעה, ולכם נותר רק לבחור מה מתאים לכם ביותר מבין ההיצע. מטרות החיסכון שלכם עשויות בהחלט להגדיר את מסלול ההשקעה, כך שאם החיסכון נועד לעתידו של הילד, כנראה שהשקעה במסלול מנייתי יהיה אפקטיבי יותר, אם הכוונה היא השקעה לטיול גדול שתעשו בשנים הקרובות – כנראה שהשקעה סולידית, כמו מסלול אג"ח, תהיה הכיוון.

לסיכום, בחירה באפשרויות חיסכון תלויה ביכולתכם הפיננסיות, וכן גם בהעדפות הנגזרות מהן. מומלץ לקבל את המידע המדויק מיועץ השקעות שיוכל להתאים לכם את קופת הגמל להשקעה הטובה ביותר עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here