התפקיד של עורך דין חדלות פירעון: ייעוץ משפטי וייצוג בתהליך

0
501
קרדיט לתמונה FREEPIK

לכאורה, בהליך חדלות פירעון לא חייבים להסתייע בעורך דין. הדבר אינו מחויב על פי חוק, ואנשים רבים מסתייגים מכך עקב עלויות שכר הטרחה, בשעה שהמצב הכספי ממילא בכי רע. יחד עם זאת, כפי שנראה מייד, ישנה חשיבות גדולה להסתייעות בעורך דין בהליכי חדלות פירעון, שאינם פשוטים לצליחה.

ייעוץ וליווי של עורך דין בהליכי חדלות פירעון

הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מחליפים כיום את ההליכים שנקראו בעבר פשיטת רגל. השינוי הגדול הוא בזמני ההליכים שהפכו להיות קצרים יותר, ובכל מקרה קצובים, ובנוסף לכך הדגש הוא יותר על שיקום כלכלי של החייב ופתיחת דף חדש בחיים. זאת כמובן, לצד חתירה להשבת החלק הגדול ביותר שאפשר מסך החובות לנושים, ושוב בפרק זמן סביר וקצוב. יחד עם זאת, הדברים עדיין אינם פשוטים וחשוב מאוד להתחיל עם ייעוץ של עורך דין.

קודם כל, עורך דין חדלות פירעון יסייע לכם לבחון האם כדאי להתחיל בתהליך. פעמים רבות, ובעיקר אם יש אפשרות כלשהי להסדיר את החובות בפריסת תשלומים או בדרך אחרת, הדבר עדיף על פני כניסה להליכי חדלות פירעון שיש להם השלכות בלתי מבוטלות. כמו כן, לפני שמגישים את הבקשה צריך להבין בדיוק מול מה עומדים, כגון צו התשלומים והחובה לעמוד בו, אילו מגבלות יכולות להיות מבחינת חופש התנועה, הבנק וכדומה, מי הדמויות שאיתן יהיה צריך לעבוד, ועוד. מעבר לכך, במידה ומחליטים להגיש בקשה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, יש לעשות זאת בצורה נאותה וחכמה. לא פעם, שגיאות או מילוי לא אופטימאלי של הטפסים מוביל לחשדנות מצד בית המשפט וההוצאה לפועל, והדבר פועל בהמשך לרעת החייב.

מלבד זאת, הייעוץ שנותן עורך הדין עשוי לסייע מאוד בהגנה על נכסים שיש להם חשיבות מיוחדת עבורכם. הוא גם מסייע להגן עליכם מפני ביטולים, דחיות, איסורים ומגבלות שיטילו הגורמים השונים, הבוחנים היטב את ההתנהלות שלכם במשך ההליך, את הנסיבות הכלכליות ועוד. יש חשיבות גדולה להוכחת תום הלב שמאחורי החובות, ובכלל להתנהלות במשך 4 השנים של ההליכים, שאם לא כן עלולות להתעורר בעיות במתן ההפטר. 

בתוך כך, עורך הדין מהווה משענת משפטית חזקה בתקופה לא פשוטה של החיים. הוא זמין להסביר ולתמוך, לכוון להתנהלות נאותה, לסייע בייצוג מול הגורמים השונים, להרגיע ולאפשר לצלוח את השנים הקרובות על הצד הטוב ביותר שאפשר.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here