המרכז לגיוס כספים, מדווח על זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ

0
304
קרדיט צילום: freepik

חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם המצב הכלכלי העולמי.              בולטות במיוחד עמותות מתחומי הבריאות- גידול של 43%, רווחה (עזרה הומניטרית, כלכלית והגיל השלישי)- גידול של 39%, ילדים ונוער בסיכון- גידול של 37%. גם בקטגוריות של חינוך, תרבות, ספורט ואיכות סביבה ניכר גידול משמעותי"           

סימני ההאטה המתחילים לחלחל במשק ולגעת בענפים שונים כולל ההיי-טק הישראלי, מגיעים כעת גם למגזר השלישי. בשלושת החודשים האחרונים, קיימת התעוררות רבה של 37% בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ. כך עולה מנתונים שחושף המרכז לגיוס כספים, הפועל מזה כ-15 שנים בייעוץ לעמותות ולחברות לתועלת הציבור ובגיוס משאבים וכספים מקרנות הפילנתרופיה המובילות בעולם.

חני סודרי, מנכ"לית ומייסדת המרכז לגיוס כספים, ציינה "שלושת החודשים האחרונים מתאפיינים בגידול כללי בהגשת בקשות לגיוס משאבים של 37% בהשוואה לשנה שעברה, כשבולטות במיוחד עמותות מתחומי הבריאות- גידול של 43%, רווחה (עזרה הומניטרית, כלכלית והגיל השלישי)- גידול של 39%, ילדים ונוער בסיכון- גידול של 37%. נרשם גידול משמעותי גם בתחומי החינוך תרבות, ספורט, ביטחון ואיכות סביבה".

עוד הוסיפה סודרי, "בעיתות של מיתון ומשבר כלכלי, תפקידן של העמותות משמעותי וקריטי יותר מתמיד, כשהמטרה אחת-להבטיח את תמיכתן השוטפת באוכלוסיות הנזקקות לעזרה שמטבע הדברים ידרש לחיזוק. אם בעבר עמותות מסוימות היו מנסות להוביל גיוס משאבים באופן עצמאי אינהאוס, כיום הן מבינות שכדי להבטיח את המשכיותן הרציפה הן ידרשו למקסם את תוצאות הגיוס באמצעות אאוטסורסינג, כשם שחברות עסקיות וסטרטאפים נוהגים. אנו מעריכים כי בהמשך השנה נראה את הגידול בבקשות למיקור חוץ מעמיק ולכן, המלצתנו היא לשכור שירות מקצועי, עם יכולות מוכחות ורשת נטוורקינג ענפה".

אייל אבידוב, סמנכ"ל במרכז לגיוס כספים, הוסיף "המטרה הסופית שלנו היא לעשות טוב ולהבטיח שכל העמותות הפעילות בזירה המקומית ימשיכו באין מפריע במלאכת הקודש שהן עושות. תהליך גיוס משאבים הוא ארוך, מסועף ואורך בממוצע כ- 3 שנים. נכון יהיה להעזר בגורמי מקצוע מיומנים שיצרו קשרים עמוקים ברבות השנים עם קרנות פילנתרופיה מובילות וידעו לעשות את ההתאמות הטובות ביותר בין אופיה של העמותה לבין התורמים הפוטנציאליים. בחירה במיקור חוץ אף תוביל למיקוד בליבת העשייה של אותו הגוף ובכך תגדיל את נפח הפעילות כשליתר דואגים אנשי מקצוע מיומנים".

קרדיט צילום: freepik

אודות המרכז לגיוס כספים

המרכז לגיוס כספים, הנו גוף אשר הוקם בשנת 2009, מתוך שליחות לעשיית הטוב לחברה. הוא מסייע לעמותית ולארגונים ללא מטרות רווח, במתן שירותי Outsourcing בכל הקשור לייעוץ לעמותות, פיתוח משאבים וגיוס כספים מקרנות פילנתרופיות מובילות בחו"ל.

מרכז זה מהגדולים והמובילים בישראל בבעלותה והובלתה של חני סודרי, ביסס את מעמדו כבית של העמותות הודות לשיתוף פעולה מלא ופורה עם מיטב הקרנות הפילנתרופיות המדורגות ב- Top בעולם. בין לקוחות המרכז עד כה, נמנים למעלה מ- 1,000 עמותות בארץ ובארצות הברית, המקבלים סיוע וליווי חלקי, או מלא באמצעות החברה.

 

המרכז לגיוס כספים (מל"כ) מציג יכולות גיוס משאבים מוכחות במיקור חוץ ובכך, מאפשר להנהלת העמותה המגייסת להתפנות לליבת פעילותה המבורכת ולהותיר את מלאכת אסטרטגיית הגיוס, ניהול שלבי הגיוס והלוגיסטיקות למרכז-המתמחה במיקסום והגדלת מקורות המימון ופוטנציאל הגיוס. בלא מעט מקרים, לולא הסיוע שמספק המרכז, עמותות רבות שפעילות עד היום היו נסגרות ותרומתן לציבור הייתה פוסקת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here