הלוואת בלון – מדוע כדאי לכם להכיר אותה?

0
1298
הלוואת בלון - מדוע כדאי לכם להכיר אותה?
קרדיט לתמונות: Envato

הלוואות הן פעמים רבות לא דבר זול, אך לעתים קרובות הן חיוניות ושימושיות מאוד. בכדי להתאים את ההלוואה ככל הניתן לצרכי הלווים ולאפשרויות ההחזרה שלהם, יש לא מעט סוגי הלוואות. אחת המעניינות שבהן, היא הלוואה מהסוג שמכונה בשם הלוואת בלון. מה זה אומר? מה יתרונותיה המיוחדות? מתי ולמי היא מתאימה במיוחד? וכיצד כל זה מתקשר ללקיחת משכנתא? 

מה היא הלוואת בלון בפועל? 

הלוואת בלון היא סוג הלוואה מיוחד למדי. אך בכדי להבין את הרעיון, די בהסבר הבסיסי של אופן ההלוואה והחזרתה. מדובר בהלוואה שמחזירים רק בסוף תקופה מוגדרת, בבת אחת. זו היא גישה שונה מהותית מהגישה המקובלת יותר, של החזרים תקופתיים בסכומים קטנים. יש לה יתרונות ומצד שני גם חסרונות, שמייד נרחיב לגביהם. אך עצם זמינותה כאחת מהואריאציות על סוגי הלוואה, מרחיב את האפשרויות שעומדות בפני לווים. כמובן, במידה והיא אכן מוצעת, על ידי הגוף שאליו פונים לבקשת הלוואה. 

הלוואת בלון והקשר למשכנתא 

משכנתא היא כמעט תמיד, הלוואה שכרוכה בסכומי כסף גדולים במיוחד. ניתן לקחת "הלוואת גישור" כחלק מהמשכנתא, לתקופה של שנה עד שלוש שנים, עם החזרה שלה רק בסוף. זו היא הלוואת בלון במסגרת המשכנתא ויש לציין, שהיא אפשרית אבל לא מאוד נפוצה בהקשר זה. ישנה אפשרות נוספת, אשר מכונה הלוואת בלון חלקית. במקרה זה כן משלמים תשלום חודשי מסוים, אך רק של הפרשי הצמדה וריבית. את קרן ההלוואה משלמים בסוף תקופת הלוואת הבלון. בכדי לבחור את האופציה המתאימה ביותר עבורכם כדאי להשתמש בשירותיו של  יועץ משכנתא .

יתרונות מרכזיים של הלוואת בלון:

  • הקלה מרבית בטווח הקצר – כאשר זקוקים להלוואה, הדבר העיקרי שחסר לכם הוא כסף. לפעמים, לא רק הסכומים הגדולים שברצונתם ללוות חסרים, אלא גם סכומי ההחזרה החודשית מהווים נטל, שעלול להכביד עליכם לא מעט. מה עושים? האפשרות שתיארנו של הלוואת הבלון, עשויה לאפשר גם להשיג סכום כסף גדול וגם להוריד מהכתפיים את העול החודשי, של תשלומי החזרת ההלוואה. כלומר להקל עליכם כספית באופן יסודי ביותר, לפחות בטווח הקצר. 
  • הגדלת היכולת להשקיע כספית – את התשלומים שחסכתם מעצמכם באופן כזה בהחזרי הלוואה חודשיים, תוכלו להפנות למטרות אחרות. אם מדובר למשל על רכישת נכס שבכוונתכם לשפץ ולהשכיר, תוכלו להתחיל להשקיע בו באופן מיידי, ברכישה וגם בשיפוץ.

חסרונות שחשוב להכיר

  • מדובר בדרך כלל על הלוואה יקרה מהרגיל, אשר נושאת ריבית דריבית. 
  • סיכוני הלא נודע – כאמור, החזר ההלוואה במקרה של הלוואת בלון, מיוחד בכך שהוא מתבצע בעתיד, כלומר בתום תקופת ההלוואה. אך מה יקרה עד אז? "על הנייר" ובהתחשב במצבכם הנוכחי ובתכניות שאתם עושים, הכל עשוי להסתדר היטב בתיאוריה. אך בפועל, ככל שתקופת ההלוואה ארוכה, כך גדל הסיכוי להפתעות מסבכות מבחינה כספית. זוכרים משהו שנקרא "משבר הקורונה"? איזה "ברוך" שזה עשה לעסקים רבים כל כך! אז כדאי מאוד להיזהר עם תחזיות. בעיקר לטווח הארוך. 
  • סכומים שמגבירים את הסיבוך – אם צריכים להחזיר הלוואה, אך מצבכם בנידון לא מאפשר זאת, הסכום שבו מדובר הופך להיות מאוד משמעותי. ככל שסכום זה גדול, כך התסבוכת הכספית עלולה לגדול בהתאם. 

השורה התחתונה – למי מתאימה הלוואת בלון? 

הלוואה מסוג זה מתאימה במיוחד, במצבים שבהם חיונית ההקלה הכספית שהיא מספקת בהתחלה. אחרת, מוטב להחזיר בסכומים קטנים. בכל מקרה, היא מתאימה אך ורק למי שיש להם את הדרוש, לשם החזרת ההלוואה. אנו לא מדברים על כסף, אלא על דברים הרבה יותר יקרי ערך: אחריות ומשמעת עצמית. הלווים חייבים להיות מחושבים וממושמעים, בינם לבין עצמם. זאת, בכדי להסתדר עם הלוואת מסוג זה ובכדי שהלוואת בלון לא תהפוך מהזדמנות לצרה בפני עצמה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here