רוכשים דירה? אלה הדברים שאתם לא מכירים

0
2138
רוכשים דירה? אלה הדברים שאתם לא מכירים

מדי יום אנשים רוכשים דירה, מדי יום אנו שומעים על אנשים שזה עתה התחדשו בדירה ומכרו את שלהם ומדי יום אנו מבינים שתחום הנדל"ן שוקק חיים ובו זמנית משתנה, ועל כן אם גם אתם עומדים לרכוש דירה, אל תאפשרו לעובדה שאחרים עשו זאת אינספור פעמים לפניכם לבלבל, וזאת כי עליכם לדעת מראש לא מעט פרמטרים חשובים, כאלו שישפיעו באופן ישיר על הצלחת העסקה. נשמע מעניין? נשמע בעיקר כלכלי!

זהירות – מדד תשומות הבנייה

ראשית נתחיל עם מידע מקיף על מדד תשומות הבנייה, מדד מאוד חשוב עבור ציבור האנשים שמחליטים לרכוש דירה חדשה, ולו כי רוב התשלומים שמועברים לקבלן צמודים בדיוק למדד המדובר. אז מה משפיע על המדד ומהי משמעותו? ובכן המדד מושפע מסך השינויים הכלכליים שנוגעים לחומרי הבנייה הקבועים, אלו שמייצגים את הוצאות הקבלנים. כיוון שהמדד כה חשוב, הוא בין היתר משפיע על המחירים בענף הבנייה ועל כן מדי 15 בחודש הוא מתעדכן ומפורסם. כמו כן, מדד זה לא ניתן לגדר מפני עלייה, כך שאם בכול זאת מבקשים לעשות משהו, מומלץ להשקיע חלק מהכסף שטרם שולם באפיק שצמוד למדד, וניתן לנסות לדרוש שהתשלומים יהיו צמודים למדד המחירים לצרכן.

יעדי תשלום

רבים רוכשים דירה ומתלבטים מתי מומלץ לשלם לקבלן, וזאת כי מצד אחד תשלום כמה שיותר גדול בתחילת הדרך ימנע הצמדה למגוון פרמטרים (קרי תשומות בנייה), אך מצד שני על מנת לפעול כך צריך לקחת כמה שיותר מהר משכנתא, משמע הריבית תהיה יותר גבוהה. אם כן מה עדיף – לספוג ריבית על המשכנתא או לחלופין להיצמד למדד תשומות בנייה? ובכן תמיד נכון לעקוב אחר הריבית המעודכנת של המשכנתא, תמיד נכון להיות ערוכים להפתעות לא צפויות ותמיד נכון לשקול מהם היתרונות שטמונים בתשלום יחסית מאוחר לקבלן – רק לאחר שהוא מוכיח עמידה ביעדים.

שחקני חיזוק

רכישת דירה היא ללא ספק הוצאה מאוד יקרה, אך דווקא במקרה זה שווה להוציא מעט יותר. במה מדובר? ובכן שווה להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות עצמאי, ולו בכדי שהוא יוכל לבחון את פרטי העסקה שהבנק מציע בעיניים אובייקטיביות שאינן חומדות ריבית גבוהה, ובנוסף הוא עשוי לסייע במשא ומתן אל מול הבנק. כמו כן, גם אם בעלי הדירה מציעים שתיעזרו בעורך הדין שלהם על מנת לסגור את פרטי הרכישה, הרי שבכל זאת שווה להיעזר בשירותיו של עורך דין פרטי, כזה שיעבור היטב על החוזה מנקודת האינטרס שלכם.

האמת שמאחורי קבוצת רכישה

רבים מבקשים לחבור לקבוצת רכישה בכדי לחסוך עד כ20% בהוצאות, אך על מנת באמת לצאת מורווחים חשוב לבדוק באמצעות שמאי ועורכי דין מהם פרטי העסקה, האם בנמצא זכויות עתידיות או עכשוויות, האם צפויים עיכובי בנייה, מהי רמת השקיפות של חברי הקבוצה לגבי מצבם הכלכלי, אלו בלמים עשויים לתקוע את הפרויקט (וכיצד ניתן להיערך לכך) וכדומה. לסיכום נציין שאין למהר, אלא מוטב ללמוד היטב את השטח ורק לאחר מכן לקבל החלטה ולסגור עסקה. בהצלחה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here