עיצוב חנות מזון: מראה מנצח להגדלת הרווחים

0
708
עיצוב חנות מזון: מראה מנצח להגדלת הרווחים
תמונה מאתר: depositphotos

עבור מרבית האנשים, הליכה לקניות של מזון במכולת או במינימרקט היא מטלה. עליהם לבזבז זמן יקר כדי לשוטט בין מדפים, לתמרן בין האנשים ולחכות בתורים, על מנת שיוכלו לחזור הביתה עם המצרכים. אז איך אפשר לגרום לכולם לראות את החוויה הזו באופן יותר חיובי, ואפילו לקנות יותר מצרכים ממה שהתכוונו? באמצעות עיצוב פנים חכם, נכון ומזמין. מתווה ומערך החנות, ומיקום המוצרים השונים, עשויים להשפיע רבות על הצלחת העסק ולהביא להגדלת הרווחים.

מעצבי חנויות המזון משקיעים זמן רב בתכנון, אשר לוקח בחשבון את האופן בו אנשים חושבים, פועלים וקונים. הם מנסים למקסם את האווירה במקום, על ידי עיצוב קפדני של החלל, מתווה הזרימה לתנועה בחנות וגורמים נוספים, עד לפרטים הקטנים ביותר. עיצוב חנות מזון משפיע באופן ישיר על הסכומים שיוציאו הלקוחות, אז בהחלט כדאי להשקיע בו מחשבה וכסף. מומלץ לבחון עיצובים שונים ולשקול את היתרונות והחסרונות של דרכים שונות למקם מוצרים.

איך עיצוב חנות מזון משפיע?

  • לאורך השנים, השקעה בעיצוב החנות הוכחה כבעלת השפעה על התנהגות הצרכנים:
  • הם נשארים בחנות זמן רב יותר, ובכך גוברים הסיכויים שיקנו מוצרים שלא היו ברשימה המקורית שלהם.
  • הם נעים בחנות על פי מתווה שנקבע מראש – העיצוב מכתיב היכן הם נוטים לעצור, להאיץ או להאט
  • כאשר הם נאלצים להגיע לצד השני של החנות, בשביל להגיע למוצר מסוים, פעמים רבות הצרכנים יניחו בעגלה מוצרים שימצאו בדרך.

שיטות להגדלת הרווחים באמצעות עיצוב חנות מזון חכם

  • איחוד מוצרים – כדאי למקם את המוצרים בחנות על פי קטגוריות, כך שלקוחות אשר מחפשים מוצר כלשהו, ימצאו לידו גם מוצרים שקשורים אליו, כאלה שיש סיכוי גבוה שירצו לקנות גם אם לא תכננו. לחם ליד ממרחים, חומרי ניקוי בסמוך לכפפות גומי או פסטות לצד רטבים – יש דוגמאות רבות לאיחודי מוצרים הגיוניים. באופן דומה, ניתן למקם מוצרים של אותו מותג קרובים זה לזה, כדי לעודד כאלה שאוהבים את המותג לרכוש כמה שיותר ממנו.
  • אווירה חיובית – כאשר התחושה של הלקוחות טובה ונעימה, הסבירות שיקנו יותר עולה. אם החנות מרווחת, הצבעים יפים והמוזיקה מתאימה, האווירה במקום פשוט טובה ומזמינה יותר.
  • גובה המוצרים – יש להשקיע מחשבה רבה במוצרים אשר ממקמים בגובה העיניים, מעליו ומתחתיו. ככל שמוצר יותר נחשק, כך צריך לדאוג שהלקוחות יראו אותו בלי מאמץ. המדפים שנמצאים בגובה העיניים נחשבים לנדל"ן החשוב ביותר בחנויות מזון, ושם נהוג למקם מותגים אהובים ומוצרים בעלי פוטנציאל מכירה גבוה. לחילופין, אפשר לנצל את הנדל"ן כדי לקדם מותג בבעלות החנות.

כאשר חושבים על גובה המוצרים במהלך עיצוב חנות מזון, צריך לקחת בחשבון גם קהלי יעד שונים, ובפרט כאלה שגבוהים או נמוכים מגובה העיניים הממוצע. למשל, מוצרים שנועדו לילדים ממוקמים במקרים רבים במדפים נמוכים, על מנת שיזהו אותם ויגרמו להורים לרכוש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here