משכורת לשכיר בחברות קידום באינטרנט

משכורת לשכיר בחברות קידום באינטרנט
קרדיט freepik

עולם השיווק הדיגיטלי והקידום באינטרנט הוא תחום שנמצא בהתפתחות מתמדת. יותר ויותר חברות עוברות לפרסם במדיה הדיגיטלית, מתוך הכרה בכך שקהלי היעד שלהן מחפשים מוצרים ושירותים קודם כל באינטרנט. בנוסף לכך, מודל התשלום הנוח במרבית הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשר לשלוט בצורה יעילה מאוד בתקציבי הפרסום, ולהגביל את התקציב החודשי מראש בצורה נוחה ופשוטה. סיבות אלו גרמו לכך שחברות קידום באינטרנט זוכות לפריחה רבה, גם בעת הזו, ורבות מהן מגייסות עובדים חדשים לצורך השתלבות בעבודה.

הפרופיל של מרבית העובדים בתחום הקידום באינטרנט הוא של אנשים צעירים יחסית, בני עשרים פלוס ושלושים פלוס, שיש להם הבנה טכנולוגית בסיסית לפחות וגישה לעולם הדיגיטלי. העבודה בעולם השיווק הדיגיטלי מצריכה גם חשיבה מהירה, יכולת למידה טובה של מערכות חדשות ויכולת של התנסחות בכתב ועבודה עם מגוון כלים טכנולוגיים. אם אתם חשים שאתם מתאימים לפרופיל הזה, ומחפשים כעת עבודה חדשה, סביר להניח שאתם רוצים לדעת מהם תנאי השכר בעולם השיווק הדיגיטלי, ומהו גובה המשכורת החודשית ששכירים יכולים לקבל בתחום זה.   

תנאי השכר בעולם השיווק הדיגיטלי

באופן כללי, תנאי השכר בעולם זה הם מגוונים מאוד. באזור מרכז הארץ, המשכורות לשכירים הן גבוהות יותר מאשר באזורי הפריפריה, למרות שהעבודה עצמה יכולה להיות זהה. חברות השיווק הדיגיטלי מתחלקות לחברות גדולות ויציבות, שבהן תנאי השכר מזכירים מעט את עולם ההייטק, וגם אם יהיה משבר גדול יותר בארץ מבחינה כלכלית, אין סיכוי שהעובדים ייתקלו במקרים של עיקול משכורות או פיגור בתשלומים. לעומת זאת, ישנן חברות קטנות יותר, שבהן תנאי השכר פחותים, והמשכורת החודשית אינה גבוהה כל כך. 

מקדמי אתרים בתחילת דרכם בחברות קטנות יותר יכולים לעתים להסתפק גם במשכורת של 6,000 או 7,000 ₪ עבור משרה מלאה. בחברות הגדולות יותר, או בחברות שמחשיבות את עצמן כחברות בוטיק של שיווק דיגיטלי, מקדם אתרים מתחיל יכול גם להרוויח 8,000 או 9,000 ₪ בחודש. כמובן שככל שהעובד צובר יותר ניסיון וותק, המשכורת שלו בדרך כלל תעודכן ברמה כלשהי אחת לשנה. 

מעבר לעבודה מהבית

בשנה האחרונה, תנאי העבודה בעולם השיווק הדיגיטלי מעט השתנו, ועובדים רבים שלא הוצאו לחל"ת, עברו למתכונת של עבודה מהבית. יש מי שימצא בכך שדרוג ויש מי שמעדיף לעבוד במשרד עם שאר חבריו לצוות, מאחר ולא כל אחד שמח לעבוד שעות ארוכות מביתו. יחד עם זאת, לעבודה מהבית יש גם יתרונות רבים, למרות שהשינוי הזה לא משפיע על הגובה של משכורות שיווק באינטרנט. המשכורות נשארות בדרך כלל זהות, בין אם עובדים מהבית או בין אם עובדים מהמשרד. 

חשוב לדעת גם כי בעולם השיווק הדיגיטלי יש הרבה מאוד אנשים שעובדים כעצמאים, ולא כשכירים. בדרך כלל הדבר קורה לאחר שהם צוברים ניסיון בתוך חברה לקידום אתרים ולשיווק דיגיטלי, ויוצאים לדרך עצמאית לאחר מכן. מבחינת רמת ההכנסה, מרבית העצמאים בתחום מצליחים להרוויח לא רע, במידה והם טובים במלאכתם, אך לא תמיד רמת ההכנסה היא גבוהה משמעותית מרמת ההכנסה בתקופה בה היו שכירים. 

מהם אפיקי הקידום בחברות שיווק באינטרנט?

באופן עקרוני, יש מקום להתקדמות בחברות שיווק באינטרנט, אך בעיקר בחברות הגדולות שבהן. בחברות גדולות יש תפקידי ניהול כמו מנהל צוות, מנהל תחום וכו'. בחברות קטנות לעומת זאת, שבהן יש מנהל צוות אחד ומספר מנהלי קמפיינים ומקדמי אתרים שעובדים תחתיו, אפשרויות הקידום בתוך החברה הן מצומצמות יותר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here