מה עדיף – יועץ השקעות, משווק השקעות או מנהל תיקים?

0
3485
מה עדיף - יועץ השקעות, משווק השקעות או מנהל תיקים?

גם אם יש לך את הכסף להשקיע, לא תמיד תדע מה הדרך הטובה ביותר להשקיע אותו בצורה האופטימאלית. בשביל זה אתה צריך איש מקצוע מתחום שוק ההון, שיעזור לך לבנות תיק השקעות חכם, וינהל אותו עבורך באופן שוטף, כדי שתוכל להרוויח כמה שיותר.

כשמדברים על אנשי מקצוע בשוק ההון בדרך כלל מתכוונים לאותם מומחים המאיישים את תפקידי יועץ ההשקעות, משווק ההשקעות ומהל תיקים.

על מנת להשקיע בבורסה חשוב להיוועץ באיש מקצוע שחי ונושם את הבורסה. בדומה להתמחות שלך כסטודנט בתחום מסוים, כך אנשי שוק ההון מתמחים בתפקידים שונים. מה ההבדל בין סוגי היועצים הפועלים בשוק ההון שיעזרו לך, הסטודנט, לבחור את איש המקצוע המתאים?

  • יועץ השקעות: יועץ השקעות מורשה לייעץ בלבד, ואינו מורשה לפעול בעצמו בתיק ההשקעות שלכם. הוא אינו מוטה לנכס פיננסי זה או אחר, ומטרתו היא להעניק לכם ייעוץ באובייקטיביות מרבית. לצורך כך, אסור לו כמובן לקבל טובות הבאה מהנכסים השונים.
  • משווק השקעות: להבדיל מהיועץ, משווק ההשקעות גם מעניק שירותי ייעוץ, אולם הוא קשור לנכס פיננסי אחד או יותר. על פי החוק משווק ההשקעות חייב לספר ללקוח על הקשר שלו לנכסים השונים.
  • מנהל תיקים: למנהל התיקים יש יפו כוח לפעול על פי שיקול דעתו, והוא יכול לספק שם שירותי ייעוץ וגם שירותי שיווק. מנהל תיקים מנהל את התיקים עבור הלקוחות ומבצע את הרכישות בעצמו.

אז מי עדיף? שלושת התפקידים אינם נבדלים במידת המומחיות בשוק ההון אלא באופי התפקיד שלהם. לכן, החבירה נעשית על פי הצורך של כל אחד מהלקוחות.

בזמן שהסטודנטים למנהל עסקים מבלים בחופשת הסמסטר, כדי לקבל רישיון לעסוק בייעוץ השקעות או שיווק השקעות יש לעבור שש בחינות של רשות ניירות ערך, בנושאים הקשורים כמובן להשקעות. בהמשך, יש להתמחות בתחום במשך חצי שנה. רשות ניירות ערך אחראית גם על רישוי מנהלי תיקים, והם עוברים בנוסף לשש הבחינות גם בחינה בנושא ניהול תיקים. תקופת ההתמחות נמשכת תשעה חודשים, ומנהל התיקים חייב לעבוד בחברה בעלת רישיון לניהול תיקים.

באתר רשות ניירות ערך מתפרסת רשימה של כל בעלי הרישיונות, לטובת הציבור על מנת למנוע מצבים של התחזות לאי מקצוע.

לפני שאתם מתחייבים לאיש מקצוע השוו ובדקו בין מספר בעלי מקצוע בתחום עד לקבלת ההחלטה על ההשקעה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here