הקשר הייחודי בין סדנת פיתוח למצוינות – וצמיחה ניהולית

0
792
הקשר הייחודי בין סדנת פיתוח למצוינות - וצמיחה ניהולית
קרדיט FREEPIK

לאורך העשורים האחרונים התפתח מאוד תחום סדנאות הפיתוח למנהלים ועובדים. כמו במקרים רבים אחרים, התחום החל להתפתח בארה"ב ואירופה ולאחר מכן חלחל בהדרגה גם לישראל, בדומה להבנה בדבר היותו של ההון האנושי המשאב החשוב ביותר שעומד לרשות הארגון. 

מה מפתחים בסדנאות?

למעשה, מי שיחפש היום סדנאות פיתוח לחברות וארגונים ימצא קשת רחבה של סדנאות בשלל נושאים וקונספטים, החל בסדנאות סיעור מוחות, דרך אתגרים בשטח ועד לסדנאות עם סימולטורים של מטוסי קרב בליווי יוצאי חיל האוויר. מטבע הדברים, המטרה של סדנאות אלו היא לפתח את יכולות הניהול, שממש לא כולם נולדים עימן אלא מגבשים ומשכללים אותן לאורך זמן. יחד עם זאת, ברור שאת היכולות הללו יש ללמוד ולפתח עם מי שכבר מחזיק בכישורים ויכול לתת מניסיונו, ובנוסף – לארגון לא כדאי להמתין עד שיכולות כאלו ואחרות יירכשו "באופן טבעי".

על כן, בסדנאות פיתוח מנהלים עובדים עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב, הן מהשטח והן בהנחיה, כאשר הדגש מושם על תחומים שונים בהתאם לאופי הסדנא ולבקשות הארגון – הלקוח. בין היתר, במהלך הסדנאות עובדים על מעורבות ניהולית, דוגמא אישית והנהגה, האצלת סמכויות, אינטליגנציה רגשית, תעדוף משימות, העלאת מוטיבציה אצל העובדים, ניהול עצמי וניהול זמן, התמודדות עם אתגרים, עמידה בלחצים, ניצול הזדמנויות, פתרון בעיות ועוד הרשימה ארוכה.

מצוינות כערך לצמיחה ניהולית

כאשר מסתכלים על ארגונים נחשבים, מצליחים וידועים, ניתן להבחין כי ערך עליון בשדרת ההנהלה, המחלחל גם אל העובדים, הוא המצוינות. כלומר, שאיפה להשיג את המיטב בכל מצב ובכל רגע, לחתור קדימה ולעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. דוגמא נאה לכך מהווה חיל האוויר הישראלי אשר רוח המצוינות מהווה חלק אינטגראלי לדורותיו. למעשה, ניתן להתייחס אל צמיחה ניהולית בתור עץ המניב פירות גם ברמה האישית וגם ברמה הארגונית, כאשר הכלים והכישורים הנרכשים במהלך העבודה ובסדנאות הם הדשן והמים. ובדימוי הזה, רוח המצוינות היא הקרקע שמתוכה צומח העץ, וכמובן שלטיבה יש השפעה נרחבת על יכולתו של העץ להגיע לגבהים וליעדים חדשים, ולתת פירות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here