המדריך ללקיחת הלוואה לפתיחת עסק

0
2594
המדריך ללקיחת הלוואה לפתיחת עסק
מקור shutterstock

הלוואה לפתיחת עסק מאפשרת ליזמים רבים לפתוח את העסק עליו הם חלמו. הלוואות אלה, אשר ניתנות בסכומים גבוהים של עד מאות אלפי שקלים, ניתנות על ידי קרנות שונות, לרוב בתנאים נוחים. באמצעות הלוואה לפתיחה של עסק ניתן לקנות, לבנות או לשכור מקום, לייצר מלאי מוצרים ראשוני, לבצע פעולות מאסיביות של שיווק ואף להעסיק עובדים. מי הם נותני ההלוואות הנפוצים, מי זכאי להלוואה שכזו ומה כדאי לבדוק לפני שלוקחים הלוואה?

מי הם נותני ההלוואות הנפוצים?

  • הלוואה בערבות המדינה – קרן המעניקה הלוואה בערבות המדינה עד לסכום של 500 אלף ₪. ההלוואה ניתנת הן לעסקים חדשים והן לעסקים שנמצאים במשבר פיננסי או מעוניינים להתרחב. עבור הלוואה לפתיחת עסק יש להביא הון עצמי של 15-20 אחוז מהסכום המבוקש.
  • קרן פועלים לעסקים – קרן פועלים לעסקים מעניקה הלוואות לפתיחת עסק חדש ללקוחות בנק הפועלים ולמצטרפים חדשים. הקרן מעניקה הלוואה עד לסכום של 500 אלף ₪. 
  • האגודה הישראלית – הלוואה לפתיחת עסק מטעם האגודה הישראלית, ללא ריבית ובסכום של עד 120,000 ₪.
  • קרן סולם יעקב – הלוואות לפתיחת עסק מחדש מקרן הלוואות לעסקים קטנים, ללא ריבית ובסכום של עד 100,000 ₪.
  • קרן נתן – קרן פילנטרופית המציעה הלוואה לפתיחת עסק עד סכום של 240 אלף ₪. הלוואה זו ניתנת ללא ריבית וללא דרישה להון עצמי. 

מי זכאי לקבלת הלוואה?

על מנת לקבל הלוואה לפתיחת עסק חדש יש צורך, במרבית מקרים, להיות בעלי ניסיון בתחום. על היזם להציג התנהלות פיננסית תקינה – ללא חזרה של שיקים או הוראות קבע בשלושת החודשים האחרונים, ללא תיקים פתוחים בהוצאה לפועל וללא חובות למדינה. כמו כן, יש צורך להציג תוכנית עסקית מפורטת הכוללת תחזית רווח שמאפשרת ליזם לחיות ולכסות את ההוצאות החודשיות כולל את החזרי ההלוואה החודשיים. 

מתי מומלץ להשתמש בהלוואה ומתי בהון עצמי?

קבלת הלוואה לפתיחת עסק היא בחירה טובה כשהיזם יודע שיש לו אפשרות לעמוד בהחזרים החודשיים. יחד עם זאת, מדובר בהלוואה – ויש לה תנאים נוקשים ובמקרים מסוימים גם ריבית גבוהה. על כן, אם יש באפשרותכם להביא הון עצמי ולהפחית בכך את גובה ההלוואה – תוכלו לפתוח את העסק שלכם עם קצת יותר שקט נפשי. בחלק מן ההלוואות יש צורך בהון עצמי של 10-20 אחוז מסכום ההלוואה.

איך מגישים בקשה להלוואה לפתיחת עסק?

על מנת להגיש בקשה לפתיחת עסק יש צורך בכתיבת תוכנית עסקית מקצועית ומפורטת המציגה רווחים ובשליחתה לקרן הרלוונטית בערוצים הדיגיטליים. במרבית הקרנות המלוות יש צורך במעבר של לפחות שתי ועדות המאשרות את מתן ההלוואה. מומלץ להסתייע ביועצים פיננסיים בכתיבת תוכנית עסקית שתקבל את אישור הקרן.

מה חשוב לברר לפני שלוקחים הלוואה לעסק חדש?

  • ריביות – יש לברר את גובה הריבית בטרם לקיחת ההלוואה.
  • פירעון – במידה ומתאפשר, בדקו האם ניתן לפרוע את ההלוואה בפרק זמן קצר יותר מזה שהוסכם.
  • הליכי הוצאה לפועל – בדקו מה הם הצעדים הננקטים במידה ולא תוכלו לעמוד בהחזר התשלומים, בין אם באופן חד-פעמי ובין אם במסגרת פשיטת רגל או סגירת העסק.
  • חקר שוק – מומלץ לבצע חקר שוק ולבדוק את סוגי ההלוואות השונים לפני שבוחרים בקרן המלווה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here