ברגע האמת – ביטוח מבנה

0
645
ברגע האמת – ביטוח מבנה
תמונה: unsplash.com

מה כולל ביטוח מבנה? למה חשוב לעשות אותו? ובאיזה מצבים הוא יעזור לנו? באנו לעשות סדר בבלגן ולתת לכם את כל התשובות.

דירה בבניין או בית פרטי? בבעלות או בשכירות? בדרום או בצפון? – לא משנה היכן אתם גרים – הבית שלנו הוא הדבר הכי יקר שיש לנו – ואנחנו חייבים להגן עליו מפני נזקים לא צפויים שעלולים לקרות לכל אחד. ביטוח מבנה הוא "שומר הסף" שלנו.

מה זה כולל? ומה כבר יכול לקרות?

ביטוח מבנה מכסה אותנו מפני נזקים למבנה עצמו – בתקרה, ברצפה, בקירות – כל דבר שהוא חלק מהמבנה של הבית. גם מערכות הדירה מכוסות: מערכת החשמל, מערכת המים (צנרת, אינסטלציה), מערכת מיזוג אוויר, דודי חשמל ושמש ואפילו מערכת של הסקה לחורף.

אם מדובר בבית פרטי, גם הגדר והשער יכולים להיכלל בביטוח ואפילו שביל הגישה.

בכל דירה ובית, גם בנכס חדש או משופץ, יכולים להיגרם נזקים משמעותיים שלא ניתן לצפות אותם מראש.

אירועי מזג אוויר, כמו סופה שהציפה את כל הבית והרסה אותו לגמרי, שריפה (לא עלינו), התפוצצות של צנרת, חשמל או בלוני גז, נזקים של ניסיון פריצה, וגם אירועים קיצוניים, כמו רעידת אדמה, התמוטטות של מבנה ישן ואפילו מכונית שיצאה מהחנייה הביתית ונסעה לכיוון הלא נכון.

הרחבות מיוחדות בהתאמה אישית

המדינה קבעה ביטוח מבנה בסיסי, שמוצע באופן אחיד על ידי כל חברות הביטוח. מעבר לכך, באפשרותכם לרכוש כיסויים נוספים כדי להרחיב את ההגנה על המבנה, מעבר למה שמגיע לכם בפוליסה הבסיסית, כך שיתאים לצרכים האישיים שלכם.

למשל, אם אתם גרים בקומת קרקע, הסיכון של הצפות במקרה של שיטפון, או חלילה פריצה לבית, הוא גדול יותר. לשם כך קיימות הרחבות מיוחדות. עוד דוגמה להרחבה חשובה היא מימון מקום מגורים חלופי, כאשר נגרם לדירה שלכם נזק שאינו מאפשר לכם לגור בה לתקופה מסוימת עד לתיקון הנזקים, ואינכם יודעים לאן ללכת.

שומרים על הבית ולא נשארים לבד

ככלל, רכישה של ביטוח מבנה אינה חובה (בניגוד לביטוח רכב, למשל), אבל כל אחד מבין את ההיגיון בהגנה על הנכס היקר ביותר שלו, גם בלי ש"מחייבים" אותו לעשות זאת. נזקים מסוג זה נגרמים לאורך זמן בכל דירה – ואין מי שלא מכיר אותם. הם נפוצים, יומיומיים ויכולים לקרות לכל אחד מאיתנו, בכל רגע, בלי שום הודעה מוקדמת.

כולנו רוצים לחיות בשקט ובביטחון, שלא נצטרך לשאת בעצמנו בכל ההוצאות הכבדות ולהתמודד לבדנו עם נזקים כאלו, שעלולים לפגוע בצורה ממשית בשגרת החיים שלנו. אז אל תיקחו סיכונים ואל תישארו לבד. תשמרו על הנכס הכי יקר שיש לכם עם ביטוח מבנה – ותדעו שיש לכם גב בעת צרה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here