איתור כספים לפי תעודת הזהות שלכם – זה אפשרי!

איתור כספים לפי תעודת הזהות שלכם - זה אפשרי!

משרד האוצר מאפשר לאנשים לבדוק איזה כספים יש להם והם לא יודעים עליהם מכל מיני סיבות באתר שהם פתחו והוא נקרא "הר הכסף" (להסבר על הר הכסף). . קחו לדוגמה מקרה בו קרוב משפחה נפטר והשאיר חשבונות בנק, ואתם היורשים שלו. תוכלו לבדוק אם אכן יש לו חשבונות בהר הכסף.

אם יש לכם חשבונות רדומים ששכחתם מכם, כי פעם עבדתם במקום מסוים והמשכורת שלכם נכנסה לסניף בנק מסוים ולכן פתחתם שם חשבון, ואחר כך עברתם דירה ופתחתם חשבון במקום אחר ושכחתם לגמרי מהחשבון הקודם. כל החשבונות הללו נותרו רדומים באיזה שהוא מקום וייתכן שאף יש בהם כספים ולכן היום אתם יכולים לאתר אותם וגם לפדות את הכספים שיש בהם. לכן קיים איתור כספים לפי תעודות הזהות שלכם.

באופן עקרוני אם יש לכם חשבונות בנק עם כספים שלכם, הבנקים לא יטרחו להודיע לכם על כך, ואולי גם אין להם את הכתובת החדשה שלכם כי עברתם דירה ולכן זו האחריות שלכם להגיע לכל הכספים האבודים שלכם.

לא רק חשבונות בנק

אתר הר הכסף של משרד האוצר לא נועד רק לאיתור חשבונות בנק, אלא לכל מיני מוצרים פיננסיים ששכחתם מקיומם כמו למשל קרנות השתלמות שפתחו לכם בכל מיני מקומות עבודה ושכחתם מקיומם. קופת גמל, קופות חיסכון וזהו. ייתכן שהסיבה לכך שלא טרחתם עד היום להגיע אל הכסף הזה הוא, כי חשבתם שלא נותר שם מאום, או שסכום הכסף שנשאר שם זעום למדי ולא שווה את הטרחה. 

מאז שהפרויקט של הר הכסף יצא לדרך בשנת 2016, הרבה אנשים מצאו הרבה כספים אבודים שלהם.

הר הכסף עושה לכם סדר

אז האמת היא שכל סכום כסף שווה את הטרחה וזה כסף שלכם, ואתם חייבים לפדות אותו כי זה שלכם וזה מגיע לכם ואף אחד אחר לא יוכל להוציא אותו במקומכם.

הר הכסף עושה סדר וחושף הרבה מאוד כספים שאנשים שכחו מהם, לא זכרו שיש להם בכלל או של קרובי משפחה שלהם שלא ידעו על קיומם של הכספים האלה.

מדובר גם על חשבונות בנק ששכחתם מקיומם, ולא התבצעה בהם פעילות במשך יותר מתשעה חודשים. פיקדונות קצרי מועד שלא פרעתם. פיקדונות מתחדשים שלא התקיימה בהם כל פעילות מעל שנתיים רצופות.

בהר הכסף יש מיליארדי שקלים ב-470,000 חשבונות בנק שנשכחו, ולמרות כל מה שהוציאו בעלי החשבונות יש עדיין כסף רב ששוכב ומחכה לבעליו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here