איך לבחור מנהל תיק השקעות?

0
919
איך לבחור מנהל תיק השקעות?
קרדיט freepik

אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בבחירת מנהל תיק השקעות, חשוב שתדעו בישראל ישנם כמה חברות ובתים המתמחים בתחום, ושבחירה ביניהם יכולה להיות השפעה מהותית על התשואות שתשיגו, על ההתאמה לצרכים האישיים ועל שביעות רצונכם בכלל. לכן לא כדאי בהכרח לפנות אל החברה הראשונה שנתקלתם בפרסום שלה באינטרנט, אלא לפנות לכמה בתים וחברות, לקבל את המידע עליהם, לבחון את הביצועים ולהתרשם מטיב השירות. במאמר הבא נסביר על מספר קריטריונים שיכולים לעזור בביצוע החלטה ובחירה נכונה בתחום מהותי זה.

תשואות והתאמות להעדפות סיכונים

בסופו של יום, ניהול תיקי השקעות מתבטא בביצועים של התיק שלכם, כלומר בתשואות שישיגו לכם לאורך השנים. אם טרם השקעתם בשוק ההון חשוב שתבינו שלא מדובר בהשקעה לטווח קצר בדרך כלל, אלא לטווחים של לפחות שלוש או חמש שנים. השוק עולה ויורד במהלך תקופות אלו ויש להיות סובלניים. באותו האופן כדאי להיכנס אל אתרים המציעים השוואות בין הביצועים של חברות ובתי השקעות, למשל האתר של משרד האוצר, ובטבלה לבחון את הביצועים, כלומר את הצורות לאורך כחמש שנים. שוב, לא כדאי להשוות את התשואות לשנה או השנתיים האחרונות אלא לתקופה ממושכת כדי לבחון את העקביות של ביצועי מנהלי התיקים.

יחד עם זאת, את ההשוואה יש לבצע לפי מסלולים שמתאימים לסיכונים האישיים שלכם, מסלולי אג"ח סולידיים, מסלולים כלליים ומסלולים נועזים של מניות. אם אינכם יודעים מהי רמת הסיכון המתאימה לכם נצלו את השיחה עם נציגי בית השקעות בשביל להבין מה המשמעות של כל מסלול ומסלול.

עלויות ושירות

מהתשואות שתשיגו ירדו כמובן עלויות ניהול התיק. לכן יש לבדוק הוא אילו מוצרים מציעים לכם כגון קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות או פשוט ניהול תיק המושקע בשוק ההון, ולהבין את היתרונות והחסרונות של הבחירה מבחינת מיסוי. כמו כן כל חברה ובית השקעות גובים עלויות שונות הכוללות דמי ניהול ישירים ועקיפים ודמי משמרת, ואתם צריכים לבחור כמובן בחברה המציעה את העלויות הנמוכות ביותר וזאת באיזון עם הביצועים שלה בניהול תיקים לאורך זמן. לא תמיד חברה הגובה את העלויות הגבוהות ביותר היא גם החברה המצליחה ביותר, ויש לשים לב לכך.

ולבסוף, תנו דגש על בית השקעות בעל ניסיון וותק רב המנהל כספים בהיקף נרחב, ובדקו היטב את מדיניות הקשר שלו עם הלקוחות, החל בדוח שתקבלו בכל חצי שנה או רבעון, דרך מנהל תיק אישי בעל ניסיון רב, אתר אינטרנט עם אזור אישי שבו ניתן לבצע פעולות וכן הלאה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here