איך לבחור מורה פרטי לכלכלה

0
2006
איך לבחור מורה פרטי לכלכלה

מקצוע הכלכלה נלמד לבגרות בבית הספר וגם באוניברסיטה. בשנים האחרונות כמות לומדי הכלכלה נמצאת בעלייה, מכיוון שהשכלה פיננסית תופסת מקום רב יותר בעולם שלנו. תלמידים רבים רוצים להבין בתחום הזה ולהמשיך לעסוק בו בכל הצורות והאופנים.

אנשים שלומדים כלכלה זוכים להבנה בעולם הפיננסי, בשוק ההון, בתהליכים כלכליים מקומיים וגלובליים ועוד. לידע הזה יש ערך רב והוא יכול גם להוביל בעתיד לעבודה בתחומים אלו וגם כמבוא לתפקידים כמו ניהול עסקי או ראיית חשבון.

מאחר ומקצוע הכלכלה הוא מורכב לעתים להבנה, יש צורך לתלמידים וסטודנטים רבים בשיעורים פרטיים בתחום. השיעורים הפרטיים נועדו על מנת לקדם את התלמיד בהבנה ובידע שלו ולהכין אותו בהצלחה למבחנים שצפויים לו – בבית הספר, באוניברסיטה או בקורסים מקצועיים שונים.

על מנת לבחור מורה פרטי לכלכלה שיהיה טוב, ושהלימוד אתו יניב הצלחה – בחרנו לתת כמה טיפים למציאת המורה לכלכלה המתאים.

ידע וניסיון

אחת מהשאלות הראשונות שצריך לשאול מורה פרטי לכלכה היא מהי רמת הידע שלו בתחום והיכן הוא למד. באופן אידיאלי, מורה לכלכלה צריך להיות בעל השכלה אקדמית בתחום. רצוי מאוד שיהיה לו לפחות תואר ראשון בכלכלה או בתחום משיק.

לצורך העניין, ידע כללי ואהבה לתחום הם חשובים ביותר, אך אינם מספיקים בשביל ללמד שיעורים פרטיים בכלכלה באופן מקצועי.

חשוב גם לברר מהו מוסד הלימוד שהמורה למד בו. ישנם מוסדות טובים יותר ופחות, וחשוב לדעת שהמורה למד כלכלה במוסד אקדמי מוכר וכי סיים בהצלחה את לימודיו. אין זו בושה לברר גם כמה הצליח בלימודים שלו והאם סיים בהצטיינות או לא.

ככל שרמת הידע של המורה בתחום תהיה רבה יותר ויהיה ברור כי הוא מבין היטב את כל מה שדרוש לבחינות בתחום – כך יגדל הביטחון שביכולת שלו להוביל את התלמיד להצלחה בלימוד ובמבחנים.

בנוסף, חשוב לברר כמה ניסיון יש למורה בתחום השיעורים הפרטיים. ידע רב בכלכלה אינו מספיק. מורה פרטי לכלכלה צריך גם שיהיו לו יכולות של העברת החומר באופן מעניין ואיכותי, ושתהיה לו היכולת לזהות היכן התלמיד מתקשה וכיצד ניתן לעזור לו להפנים את החומר.

לשם כך דרוש ניסיון בהוראה. הניסיון הזה יכול להיות בצורה של רקע בהעברת שיעורים פרטיים, ברקע של חונכות אקדמית לסטודנטים מתקשים, או גם בהוראה פרונטלית בבתי הספר השונים.

הניסיון החינוכי של המורה חשוב מאוד. רק מורה פרטי בעל ניסיון ויכולת מוכחת בתחום ההוראה יכול לקדם תלמידים מתקשים בהצלחה לעבר המטרות שלהם.

זמינות ומחיר

פרמטר חשוב נוסף לבחירת מורה פרטי לכלכלה הוא מידת הזמינות שלו. מכיוון שתלמידים נזקקים לשיעורים פרטיים בדרך כלל בתקופות שלקראת מבחנים חשובים, בתקופה זו המורה מוכרח להיות זמין לשיעורים. התלמיד סומך על המורה ולכן הוא צריך לדעת שכאשר קובעים סדרת שיעורים בזמנים מסוימים – השיעורים תמיד יתקיימו כסדרם.

הדבר מראה גם שהמורה הוא אחראי וכי ניתן לסמוך עליו. עניין הזמינות חשוב מאוד מפני שקרו מקרים בעבר בהם מורים פרטיים ביטלו שיעורים והדבר פגע ביכולת ההתקדמות של התלמידים שלהם.

אך זמינות היא לא רק שאלה של קיום המפגשים במועדם. עניין חשוב נוסף הוא הזמינות הטלפונית של המורה ויכולתו לתקשר עם התלמיד גם מעבר לשעות ולימים של השיעורים. מורה פרטי טוב לכלכלה הוא כזה שניתן מדי פעם להתקשר אליו עם שאלה ולבקש שבשיעור הבא הם יענו עליה ביחד. המורה צריך להיות זמין טלפונית או באמצעות דואר אלקטרוני לשאלות, בקשות ושינויים.

טיפ נוסף הוא בעניין מחיר השיעורים הפרטיים. אמנם התלמיד ישאף לקבל שיעורים במחיר הנמוך ביותר לשעה, אך יש לדעת כי מחיר השיעור משקף לא פעם את רמת המורה. מורה פרטי לכלכלה טוב ייקח מחיר לשיעור שיהיה לא זול מדיי ולא יקר באופן מוגזם.

מחיר נמוך מדיי לשיעור יכול להחשיד כי מדובר במורה בלתי מקצועי. כמובן שגם מחיר גבוה מדיי הוא לא מתאים ויש מספיק מורים איכותיים בשוק שלוקחים מחיר סביר ומקובל לשיעור. זהו בהחלט דבר שצריך להנחות את התלמיד בבחירת המורה הפרטי.

לסיכום

לסיכום, המורה הפרטי המושלם לכלכלה הוא כזה שיש לו השכלה אקדמית בתחום, שיש לו ניסיון הוראתי משמעותי ויכולת לבנות ולהעביר תכנית לימודים. הוא צריך להיות זמין באופן סביר וגם לדעת לקחת מחיר המותאם למקובל בשוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here